• bananmilkshake

Hur är ert illamående?

Hej! Är lite nyfiken på er som är/har varit gravida, hur ert illamående yttrade sig? 

Var det en stadig ökning, liksom att det blev mer och mer för varje dag? Eller var det olika dag för dag? Kom och gick det? Kunde det försvinna lika snabbt som det kom, på bara någon timme?

Undrar eftersom jag väntar på bim och tycker jag mår lite konstigt. Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-09 13:17
    Glömde skriva att jag menar tidigt, runt bim eller innan!

• Svar på tråden Hur är ert illamående?
  • bananmilkshake

Oj, trodde jag skulle få jättemycket svar på den frågan Tungan ute
    Vill gärna höra om era erfarenheter. I supertidig graviditet, alltså.

• SoulsWillRise

Jag väntar mitt tredje barn :) en flicka, och jag mår verkligen super bra. Har inte mått illa alls, DOCK får jag kväljningar ofta men jag kräks inte så länge jag har vatten i närheten. Med mina båda söner mådde jag lite sämre. Jag mådde illa ofta och kräktes ofta. Fick alla möjliga problem när jag väntade dom. Svår foglossning, illamående, svår halsbränna, grät ofta, var super trött, mm. Men nu när jag väntar en flicka mår jag verkligen jättebra. Peppar peppar :)

Med mina söner mådde jag illa i början och på slutet. Men så fort jag hade kräkts mådde jag oftast bra igen.

• SoulsWillRise

Jag väntar mitt tredje barn :) en flicka, och jag mår verkligen super bra. Har inte mått illa alls, DOCK får jag kväljningar ofta men jag kräks inte så länge jag har vatten i närheten. Med mina båda söner mådde jag lite sämre. Jag mådde illa ofta och kräktes ofta. Fick alla möjliga problem när jag väntade dom. Svår foglossning, illamående, svår halsbränna, grät ofta, var super trött, mm. Men nu när jag väntar en flicka mår jag verkligen jättebra. Peppar peppar :)

Med mina söner mådde jag illa i början och på slutet. Men så fort jag hade kräkts mådde jag oftast bra igen.

• bananmilkshake
    SoulsWillRise skrev 2020-06-10 10:25:11 följande:

Förlåt mitt sena svar! Grattis till flickan! Glad

Kunde/kan illamåendet komma och gå under dagen? Och ibland bara försvinna helt i några dagar? 

• dameke

Är gravid med fjärde barnet och illamåendet kom ungefär en vecka innan bim. Annars har jag inte mått illa när jag varit gravid men denna gång har jag mått illa ungefär varannan dag, det har lättat lite nu i vecka 20.

Svar på tråden Hur är ert illamående?