• Anonym (TS)

Socialpedagog lön Norrbotten

Vad ligger lönen för en socialpedagog i Norrbotten på?

Jag är utbildad socionom men har sökt ett jobb som socialpedagog på en skola.

Någon här som arbetar som det?

• Svar på tråden Socialpedagog lön Norrbotten
  • Anonym (Anonym)

Enligt lönestatistik.se så ligger medellönen för socialpedagoger i Norrbotten på 24.914 kr före skatt. Men skulle gissa att det kan diffa en del mellan kommunerna och att lönen kan gå upp eller ner beroende på vad för utbildning/erfarenhet du har. Medellönen i Sverige är 30.300 kronor (enligt SCB)

• Anonym (TS)

Oj. Är det så pass långt.

29 400:- läste jag på någon lönesida. Har dock begärt ut lönerna för andra i kommunen med samma arbete.

Har en lön på nästan 35 idag. Är inte sugen på att gå ner så pass mycket som til 25..

• Anonym (Anonym)
    Anonym (TS) skrev 2020-06-09 21:57:24 följande:

Oj. Är det så pass långt.

29 400:- läste jag på någon lönesida. Har dock begärt ut lönerna för andra i kommunen med samma arbete.

Har en lön på nästan 35 idag. Är inte sugen på att gå ner så pass mycket som til 25..

Kan vara så lågt ja, eller lite högre eller lite lägre beroende på. Har du relevant utbildning kan det säkert gå upp lite, har du annan utbildning kan dom försöka hålla nere lönen så gott det går. 

Har vänner med lärarutbildning som velat ta en paus från just läraryrket och sökt tjänster som socialpedagog bara för att göra något annat ett tag, dom har blivit erbjudna många tusenlappar mindre än vad dom tjänade som lärare.

Mitt jobb som jag har just nu är väldigt dåligt betalt i kommunen jag bor i. I en annan kommun av samma storlek hade jag fått mellan 8.000-10.000 mer i månaden. 
Svar på tråden Socialpedagog lön Norrbotten