• Xlr8

    present till sombo försenad leverans tid!!

    min sambo fyller jämt och har planerat ett bra tag nu.
    beställde en pressent åt henne tyvär kommer bli försenad leverans pga corona.
    problemet är att jag har lagt typ allt krut på hennes pressent.
    så jag har typ inte råd att ge henne något på hennes födelsedag.
    för att sen för att göra det lite värre är att det måste vara en överaskning.

    så vad tusan ska man göra???

  • Svar på tråden present till sombo försenad leverans tid!!
  • CitronTulo

    Blev samma problem för mig när min kille fyllde! Men då gällde det ingen jättedyr sak så fick köpa nya paket och sen fick han den försenade som en bonus sen när den väl kom..

    Skulle det funka om du köpte en symbolisk present till din sambo som inte kostar så mycket och sen förklarar läget att den "riktiga" presenten är försenad?

  • Anonya

    Sånt händer speciellt i dessa tider. Om du bara säger "grattis, presenten är tyvärr försenad så du får den när den kommer" känns det inte så roligt för henne, men om du visar att du bryr dig om henne och vill fira henne så är det troligen inga problem. Här är några exempel.

    Lägg lite tid på ett kort eller presentkort. Köp ett kort som passar din flickvän bra eller ännu hellre tillverka ett för hand eller på dator. Förutom grattis skriver du där att hon kommer att få en present lite senare. Om du vill hintar du något litet eller så skriver du bara att det är en överraskning. 

    Om du vill ge något på riktiga dagen så kan du köpa blommor eller själv plocka en bukett vilda beroende på vad du har möjlighet till och vad hon gillar bäst, köpa några fina chokladpraliner eller en lite finare flaska vin än ni brukar ha eller något annat som just hon uppskattar.

    Om inte firandet är på den rätta dagen kan du också göra den speciell genom att laga god mat, duka fint med servetter och ljus eller om du inte är så matlagande av dig på någon god tårta eller dessert. 

Svar på tråden present till sombo försenad leverans tid!!