• Peterjaja

    Info när 8 månaders bebis ska sövas

    Hej. Sonen ska sövas pga en magnet kamera röntgen. Vi ska vara på sjukhuset vid 0730 och han ska fasta från 00,00 natten innan. Våran tanke är att försöka ge han välling vid 23:30 då han senaste nätterna vaknat vid 0200 och inte kunnat somna om förns han får lite mat. Vi vet inte om de är en bra idé att göra så då de är första gången lillhjärtat ska sövas. Så därför söker jag någon som har lite mer erfarenhet om just detta och kanske kan ge nått bra tips hur vi kan göra. Även tips på bra saker att tex ta med sig till sjukhuset för att han ska få en så bra upplevelse som möjligt. Tack! ????

  • Svar på tråden Info när 8 månaders bebis ska sövas
  • S23

    Får han dricka vatten inför sövning (kan ju vara värt att testa vid uppviket vid 02 isf, men kommer troligtvis inte fungera)

    Ett tips till rubriken. Många kan nog tro att detta handlar om nattning av barn och därför inte klicka sig in. Vill du ha fler svar kan det nog vara bra att lägga till att han ska sövas på SJUKHUS

  • Peterjaja

    Tack för tipset. Vet du om det går att ändra rubriken i efterhand eller måste jag skapa en ny tråd?

  • S23
    Peterjaja skrev 2020-06-09 19:14:46 följande:

    Tack för tipset. Vet du om det går att ändra rubriken i efterhand eller måste jag skapa en ny tråd?


    Tror inte det går. Skulle skapa en ny tråd.

    Brukar även vara svårt att få svar när det inte går att vara anonym. Så kan vara idé att lägga tråden u ?känsliga rummet? så att man kan svara anonymt också
Svar på tråden Info när 8 månaders bebis ska sövas