• Anonym (666)

    Missfall, utomkveds, gravid?

    Hej. För två månader sen fick jag ett tidigt missfall. Förra månaden hade jag mens som vanligt.

    Den här månaden i mitten av Maj så hade vi sex. Inte på äl men före och efter, misstänkte ganska snabbt att jag var gravid. Tog ett testa tidigt som visade ett svagt streck. Efter en vecka gjorde jag 4 till olika som visade allt från positivt svagt till ganska starkt. det starkaste togs i söndags. Igår måndag tog jag ett digitalt där det stod ej gravid. Mensen var sen 3 dagar. Jag brukar hellre ha tidig mens och aldrig haft sen. Imorse vid 5 vaknade jag av ett otroligt hugg i höger äggstock. Klev upp men dagen har fortlöpt utan större besvär. Ikväll vid kisseri droppade det helt plötsligt färskt blod. Jaha där gick det åt skogen tänkte jag. Efter 1 timme hade det inte kommit mer och på toa igen så är det inget mer blod. Jag har hoppat studsmatta med min dotter och nä inget. Dock så hugger det nu av och till i höger äggstock igen. Enligt appen går jag idag in i vecka 5. Ska tillägga att det inte varit några klumpar eller något.

    Hur hade ni agerat? Ska man ringa en barnmorska imorgon? Eller ska man ringa gyn imorgon? Är väldigt kluven måste jag säga.

  • Svar på tråden Missfall, utomkveds, gravid?
  • Anonym (666)

    Ingen som har varit med om ngt liknade?

  • Anonymsju

    Jag har haft 3 missfall, och ett utomkvedshavandeskap på raken. Svårt att säga vad som händer dig men kan berätta hur det var för mig.

    När jag fick utomkvedshavandeskap trodde jag först att det var ett fjärde missfall då jag plussade, sen kom det blod och molande värk. Var van vid det laget att få missfall och visste ju hur det gick till (sorligt nog)

    Blödde och hade ont. Hade en tid några dagar senare på kvinnokliniken för att se så att allt från missfallet kommit ut. Samma dag jag hade tiden bokad så stod jag på jobbet på morgonen och började må riktigt illa, blev kritvit i ansiktet och fick sitta ner. Senare på sjukhuset visade det sig att det hade läckt ut jättemycket blod i buken och hade jag inte kommit in då så hade jag kunnat dött enligt dom då min öggledare höll på att spricka samt allt blod i buken. Fick operera bort den äggledaren samma dag. Jag tycker du ska söka vård, om det är utomkvedshavandeskap så är det viktigt att få hjälp i tid.

Svar på tråden Missfall, utomkveds, gravid?