• tjofaderittan

    Hur hitta en kompatibel man???

    Hur 1000 ska jag hitta en ny man? Jag är 57 år och skild sen 4 år. Dating-sidorna består av det ena stolpskottet efter det andra (åtminstone de som tar kontakt). Och de som är intressanta tycker inte jag är intressant...
    Jag snusar, ser bra ut, är vältutblidad, tjänar över medel och bor i egen villa i en medelstor stad på västkusten. 
    Allt jag begär är en rolig, bildad och intellektuell man...Ska jag verkligen behöva dölja snusandet? Om han inte kan ta det är han inget att ha....Det kan väl inte vara så att man verkar för självständig/stark (det vore ju patetiskt) ??? Tips????

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-09 23:15
    Jag är rätt rolig också :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-09 23:16
    Och absolut inte tantig.

  • Svar på tråden Hur hitta en kompatibel man???
  • FallenAngelNr1000

    Skulle tro att det finns många där ute som är enligt dina önskemål. Problemet är att kvinnan i sverige idag är alltför giftig om inte narcisstisk som tror att det inte finns några bra män där ute men anser sig själv vara det. Sluta göm dig bakom en skärm o våga träffa människor irl (in real life).

    Men visst män är smått deperata idag då de inte får den närhet som även män behöver p ga ett annat samhällsklimat.

    Men du kan ju inte börja klaga innan du lärt känna fasaden bakom. Eller menar du att du är den ända o den åldern eller runt omkring och enbart av ditt kön som innesitter de egenskaper du har/ efterfrågar?

    Tänk om isåfall!

    Lycka till!

  • Kusinen

    Jag tror att det är svårt att som lite äldre hitta nån via dejtingsidor. Var aktiv i ditt vanliga liv istället och hoppas på att ha turen att träffa någon där. Och sätt inte för ytliga krav på de du vill träffa. Tänk tex inte att en person behöver ha en akademisk utbildning för att vara intelligent och intressant att prata med, eller måste äga ett hus för att vara självständig. Dvs kompromissa inte med egenskaperna, men kompromissa med fördomarna och attributen.

    Sen tror jag verkligen inte att de som väljer bort dig på grund av snusning gör det för att det gör dig självständig. Många tycker inte detär trevligt helt enkelt. Jag uppskattar inte snusning alls (men skulle nog inte välja bort en i övrigt bra man på grund av snusning och rökning även om jag nog skulle behöva kräva att lössnus inte läggs in i min direkta närvaro då det ger mig kväljningar).

  • Fjäril kär

    Jag tror du måste utmana både din bekvämlighet och dina fördomar. En intelligent man är inte nödvändigtvis utbildad.. Och om han är utbildad så är det inte nödvändigtvis att han har det som yrke...

  • Det blir mycket bättre
    tjofaderittan skrev 2020-06-09 23:14:11 följande:

    Hur 1000 ska jag hitta en ny man? Jag är 57 år och skild sen 4 år. Dating-sidorna består av det ena stolpskottet efter det andra (åtminstone de som tar kontakt). Och de som är intressanta tycker inte jag är intressant...
    Jag snusar, ser bra ut, är vältutblidad, tjänar över medel och bor i egen villa i en medelstor stad på västkusten. 
    Allt jag begär är en rolig, bildad och intellektuell man...Ska jag verkligen behöva dölja snusandet? Om han inte kan ta det är han inget att ha....Det kan väl inte vara så att man verkar för självständig/stark (det vore ju patetiskt) ??? Tips????

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-09 23:15
    Jag är rätt rolig också :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-09 23:16
    Och absolut inte tantig.


    Även om snusande inte är särskilt attracktivt, tror jag det är den egna villan du behöver dölja. 
  • Det blir mycket bättre
    Det blir mycket bättre skrev 2020-06-14 19:45:55 följande:
    Även om snusande inte är särskilt attracktivt, tror jag det är den egna villan du behöver dölja. 
    *attraktivt*
  • Fjäril kär
    tjofaderittan skrev 2020-06-14 19:17:58 följande:

    Tack för feedbacken! Jag menar inte att han måste ha en formell utbildning. Men bildning är ett måste.


    Kanske hitta såna via något ämne/områden som du själv är intresserad av /brinner för. Du har säkert nåt ämne du tycker är särskilt viktigt och som du på olika sätt tycker om att engagera dig i. Börja där. De flesta former av intressen har ju singelforum.

    Jag gillar motorcykel och har åkt i 15 år med exet när vi var gifta och vill helst att en ny dejt finns inom den världen så jag finns i olika grupper på Facebook som är singlar med hoj.
  • manolito

    Hur ofta kontaktar du en man som du tycker verkar vara intressant?

  • Steven01

    Du verkar onekligen något, ja komplicerad. Av alla egenskaper en människa kan ha väljer du att som nummer ett lyfta fram vad då, jo att du snusar! Jag vill inte regna din parad men det är kanske inte någon större bedrift.
    Och "Om han inte kan ta det är han inget att ha...." Man blir ju nyfiken på den där snusdosan och vad det kan finnas däri ;)

Svar på tråden Hur hitta en kompatibel man???