• Anonym (Funderar)

    Testamente????

    Jag och min pojkvän ska gifta oss. Vi har ungefärligt samma värde på våra egendomar. Min kan möjligen vara värd några hundratusen mer än hans ( max 500 00).

    Han är i byggbranschen så han höjer så klart värdet överallt medan jag kamske.jar mer lösöre och köper det vi behöver. Han har inga barn men det har jag. Hur gör vi ett testamente så både barn maka och make kommer bli nöjda? Jag vill sätta oss båda som ågare för rättvisa och att han testamenterar till mina barn d0 han inte har några egna. Han själv är orolig att mina barn inte låter honom sitra i orubbat bo eftersom de kan kräva ut sina 50% om nåt händer mig.

    Nån annan som kan säga hur de löst det?

  • Svar på tråden Testamente????
  • Bibbidi

    Gå till en advokat och fixa det här ordentligt istället för att kanske få fel svar från hobbyexperter här på forumet.

    Ni kan till och med boka rådgivning på en timma hos en advokat för ett samtal om hur ni bör gå till väga. 

  • Brumma

    Livförsäkring, extra stor på dig då du har barn.

    Om barnen inte är myndiga spelar det ingen roll om de vill att han bor i orubbat bo - en överförmyndare går in för att tillgodose barnets intresse och resultatet kommer högst troligt bli att barnen behöver lösas ut. Med livförsäkring kan din blivande man göra det utan att behöva sälja huset.

Svar på tråden Testamente????