• Tiffany

    Hur ofta dricker ni? 30+

    Jag undrar hur ofta dricker ni alkohol, festar till rejält.. ni i 30års åldern och utan barn?

    Har ni kommit över det stadiet eller är det vanligt förekommande.

    Hur ofta och hur mycket?

  • Svar på tråden Hur ofta dricker ni? 30+
  • Ms anybody

    Jag personligen dricker mest när vi går ut på middag hos vänner och på uteserveringarna och liknande. Självklart är det trevligt att ta några kalla öl på sommaren.

    Vi festar. Men de flesta vi känner ha barn och orkar inte på den nivån längre och vi anpassar oss. Så blir mycket middagar.

    Vi har några vänner som gilla festa ordentligt.

    Så när vi åker hem till dem så blir det annat.

    Men sen igen så har vi inte riktigt det behovet längre på samma vis.

    När min man 32 år gå ut med jobbet (Militär) så kan han festa till det ibland. Men blir snabbt påmind om hur tråkigt det är att sova vid toaletten ;D Haha!

    Nä men seriöst, självklart är det kul att släppa på tyglarna ibland! :)) bara för att man är äldre så betyder det inte att man är död! ;D

  • Xlr8

    Säg 1-2 gånger per år en stor stark till maten.

    Berusad lätt salongsberusad 1 gång varje/vart annat år.

    All min alkohol tenderar att hamna i maten eller bakverk.

    Finns så bra alkohol fri öl idag att jag inte ser fördelar med alkohol i öl

  • Litorina

    Aldrig, men det gjorde jag inte som yngre heller. Dricker gärna alkohol, men inte mer än ett glas.

  • Litorina
    Xlr8 skrev 2020-06-10 07:19:43 följande:

    Säg 1-2 gånger per år en stor stark till maten.

    Berusad lätt salongsberusad 1 gång varje/vart annat år.

    All min alkohol tenderar att hamna i maten eller bakverk.

    Finns så bra alkohol fri öl idag att jag inte ser fördelar med alkohol i öl


    Inser när jag läser det här att de glas öl och vin jag dricker ju faktiskt oftast är alkoholfria! Tänkte inte på det. :)
  • 100wfs

    30+ utan barn. 
    Skulle inte säga att jag festar till rejält, det slutade jag med efter typ 22. 

    När jag är i sammanhang där alkohol dricks, nuförtiden middagar (hemma eller ute), musikquiz, på uteservering osv, så blir det antingen en öl (ibland alkoholfri om jag är på det humöret, är mer smaken jag är ute efter) eller ett glas vin. Sällan mer än så. 

    Är intresserad av matlagning och använder alkohol i mat ibland. 

    Minns knappt när jag var riktigt full senast. Men då har jag aldrig riktigt fattat grejen med att bli aspackad. 

  • Limeblad

    Några gånger per år, 5-6 tippar jag. Eller förmodligen lite mer, 7-10 gånger är nog troligare. Aw:s som övergår till helkvällar, födelsedagar, midsommrar, nyår, jobbfester och liknande. Hur som helst är det betydligt mindre än förr. Orkar inte vara råbakis var och varannan helg.

    Alkohol dricker jag dock varje vecka. Brukar bli några glas vin på helgen.

  • Ocdkille

    Om det är fest så kan jag dricka. Annars blir det kanske något glas vin till helgen. Fast jag kör hårt med träning nu och då är det ingen bra idé att dricka om man vill få resultat som syns riktigt.

  • Xlr8
    Litorina skrev 2020-06-10 07:28:22 följande:

    Inser när jag läser det här att de glas öl och vin jag dricker ju faktiskt oftast är alkoholfria! Tänkte inte på det. :)


    Jo det är ju lite som att plocka russinen ur kakan.

    Det kan man ju inte klaga på
  • bullen1984

    Har adhd och har aldrig kunnat ta bara 1 glas. Efter första klunken triggas något igång i mig och jag kan inte sluta dricka, så för 6 månader sedan bytte jag alkohol mot alkoholfritt vilket är perfekt för mig. Gillar inte att vara full så då kan jag dricka många öl utan att bli det. 

    Kommer aldrig dricka alhohol igen. Det är gift.

  • sextiotalist

    Jag har inte festat om efter det jag blev 30. Har aldrig gillat att bli full.

    Jag dricker vin ibland. Tycker det är ett god dryck till mat

    Snaps vid jul och midsommar, en god vitvinsdrink en varm sommarkväll.

  • Ytho

    Festar till det 2ggr/året ungefär. Varken jag eller sambon brukar dricka så mycket. Ibland kan det bli en grogg till helgen annars inget.

    Har en kvinnlig bekant som har 2 barn som pimplar vin flera gånger i veckan och inför barnen. Nästan alla bilder som läggs upp på sociala medier är med ett glas i handen eller med på bilden.

Svar på tråden Hur ofta dricker ni? 30+