• litenmenstark119

    Hur sover era två månaders?

    Hej!

    Jag är endast 22år med mitt första barn som nu är 2 månader och 14 dagar exakt.

    Har så mycket funderingar och har funderat på hur han sover och är nyfiken på Att höra hur ni andra hsr det.

    På morgonen vaknar min son kring 9 och orkar vara vaken i ca 1 & en halv timme - 2 timmar innan han blir trött, då somnar han kring halv 12 -12 och sover i ungefär 4 till 5 timmar.

    Sen är han vaken till runt 7 - 8 och tar en kort tupplur på ca 30minuter. Sedan somnar han för natten kring 22 - 22.30.

    På natten vaknar han endast en gång, då oftast 03 eller 03.30. Sedan sover han till 07, får mat, och somnar om till 09. Är detta ?normalt? eller hur har ni det? Dela gärna med er!

  • Svar på tråden Hur sover era två månaders?
  • Ebo88

    När vår 6månaders tjej var runt 2 månader så vaknade hon runt 06.30. Åt och somnade om till ca 09-10.

    Sen var hon vaken i ca 1-2 timmar för att sova i 3 timmar. Vaken i 1-2 timmar och sov sen i kanske 1 timme och så vidare och så vidare. Somnade för natten runt 21-22 och vaknade runt 02-03 för att äta mat.

  • legomum

    Det är så olika hur barn gör. Det låter inom spannet helt normalt med din bebis tycker jag.

    När mina tvillingar var 2 månader så sov de mest. Det var inte många minuter de var vakna och då bara runt måltiderna. Deras kusin sov nästan ingenting istället i samma ålder också normalt.

Svar på tråden Hur sover era två månaders?