• Cessna

    Hcg stiger för sakta misstänkt x ?

    Är så trött på det här nu ... Fick ett positivt graviditets test 27/5 och blev väldigt paff då jag är äldre och med en endometrios i bagaget så har jag de senaste åren varit infertil. Inget planerat med andra ord så jag kontaktade gyn för att kolla att allt stod rätt till. Tyvärr såg hon vid första vul bara en tom fostersäck som i hennes tycke inte hade rätt form därför fick jag lämna hcg  3/6, 5/6 och 8/6 det låg då på   469, 518, 649 vilket är en alldeles för långsam stegring. Vilket får gyn att misstänka ett x eller pul eller druvbörd men idag när hon gjorde vul igen såg hon att fostersäcken inte längre såg tom ut och den var bättre formad men det var svårt att se vad det var och dessutom ser hon inget som kunde tänkas vara ett x . Tyvärr var det väl det enda hon sa som lät positivt sedan började hon prata om skrapningar, operationer och mediciner.
    Jag har dessutom haft lite blodiga flytningar sedan efter första vul som kommit och gått men ingen smärta och inga andra symptom än spända bröst och att jag måste kissa ofta.                           
     Nu remitterade hon vidare mig till sös men den här väntan är ju olidlig...om det är ett x så är jag ju jätteorolig att det ska hända något. Vet att chanserna är minimala att det ska vara en normal graviditet men hoppet har inte lämnat kroppen än. Hade älskat att få en sladdis men idag skulle jag t.o.m se ett "vanligt missfall" som positivt jämfört med de andra scenariona jag har i huvudet. 

    Är det någon som har varit med något liknande?
    Är det någon som varit med om något liknande där det gått vägen ändå? Eller ska jag se det som kört? 

  • Svar på tråden Hcg stiger för sakta misstänkt x ?
  • Johanna1986

    Tyvärr låter de som ett x eller ett missfall hormonerna e allt för låga och dubblas inte som de ska. Jag har haft två x så vet precis vad du pratar om när du säger att ett vanligt missfall hade varit ?positivt? med tanke på vad de kan innebära.

    Hoppas de löser sig för dig å att du slipper operation. (Du kan även ta cellgifter för att ta bort de ifall du inte går för långt)

  • Cessna
    Johanna1986 skrev 2020-06-10 16:24:58 följande:

    Tyvärr låter de som ett x eller ett missfall hormonerna e allt för låga och dubblas inte som de ska. Jag har haft två x så vet precis vad du pratar om när du säger att ett vanligt missfall hade varit ?positivt? med tanke på vad de kan innebära.

    Hoppas de löser sig för dig å att du slipper operation. (Du kan även ta cellgifter för att ta bort de ifall du inte går för långt)


    Tack för svar, den här ovissheten tar kål på en  men jag har förstått att det ser illa ut :-/ Cellgifter, hur mycket måste man ta då och hur påverkar det? Enda cellgiftsbehandlingar jag har hört om är mot cancer och är förknippat med hårförlust och illamående .
  • Johanna1986
    Cessna skrev 2020-06-10 16:46:12 följande:

    Tack för svar, den här ovissheten tar kål på en  men jag har förstått att det ser illa ut :-/ Cellgifter, hur mycket måste man ta då och hur påverkar det? Enda cellgiftsbehandlingar jag har hört om är mot cancer och är förknippat med hårförlust och illamående .


    Man tar en kur på plats på sjukhuset. För att få göra den måste de först kolla upp sina värden å att din lever mår bra samt hur din järn/blodet har de. När jag fick info om de sa de att man fick lättare hårförlust (alltså tappade lite mer hår än vanligt) humöret kunde bli lite sämre. Deppig. Samt att man skulle lämna blodprov några gånger efter avslutade behandling. Tror de va en gång i månaden i några månader. Cellgifter e ju tufft för kroppen. Men samtidig e ju också en operation de. Finns för å nackdelar med båda. Jag har dock dåligt med järn å blod så för mig va de inget allternativ.
Svar på tråden Hcg stiger för sakta misstänkt x ?