• Hattibatti

    Tjock slemhinna på vul - negativt test

    Hej!

    Vi försöker bli gravida, men jag har PCOS vilket innebär att jag aldrig eller sällan får ägglossning. Vi har precis börjat försöka, och jag gick på hormonreglerande p-piller innan. Jag fick mens den 6 maj efter att ha slutat ta p-piller. Fick symtom på ägglossning den 16 maj, där jag fick ont i nedre rygg och svag mensvärk vid livmodern. Sedan dess har symtomen inte försvunnit, utan ökat. Brösten har varit ömma, värken i livmodern har ökat och likaså med ländryggen. Vi blev så glada och trodde att vi blev gravida på första försöket. Gjorde test på beräknad mens (3 juni) som visade svagt positivt. Sedan har alla andra test därefter visat negativt.

    Gjorde vul i måndags där läkaren kunde konstatera att ägglossning skett och att hon sett en tjock slemhinna som antingen kunde indikera tidig graviditet eller att mens är påväg. Det är nu en vecka efter beräknad mens, symtomen är kvar men test visade negativt igår. Vad kan jag göra? Håller på att bli galen. Någon som gått igenom liknande? När borde jag göra nästa test för att verkligen utesluta graviditet? Går runt med svagt hopp hela tiden och vet att jag kommer bli superledsen om jag inte är gravid. Samtidigt är jag medveten om att det är första försöket och att det sannolikt skulle vara svårt för mig att bli gravid utan någon behandling.

  • Svar på tråden Tjock slemhinna på vul - negativt test
  • Anonym (H)

    Du har ju antagligen fått en ?kemisk gravditet?, alltså tidigt missfall. Det kan ta några veckor innan blödningen startar. Skulle inte hoppas mer om jag var du, det är inte rimligt tyvärr. Du behöver inte ta fler test, i och med att du fått positivt och nu endast får negativa så är det rätt tydligt vad som skett.

  • Hattibatti

    Frågade samma sak till gyn, hon sa att det såklart kan ha varit ett tidigt missfall men att hon tvekar starkt på det..

Svar på tråden Tjock slemhinna på vul - negativt test