• Aishiiis

Hitta en bra man?

Hej,

Är en tjej på 29 år. Fyller 30 mot hösten. Har varit singel ett bra tag då jag satsat på min karriär samt att bygga upp mig själv.

Nu är det så att jag har ett "problem". Jag känner mig redo för att hitta en bra man och bilda familj. Men jag vet inte hur bara...

Dels känns det så meningslöst att dejta då man ska lära känna någon ny, vilket troligtvis inte kommer resultera i något...

Men mitt andra problem är väl också att, ja.. Menar inte att skryta, jag vet att jag ser bra ut. Men jag vill att någon ska vilja ha mig för min insida. Som jag anser vara ännu finare.. Men jag träffar bara killar som vill ligga med mig varpå jag inte vill detta! Hur går man tillväga för att hitta en seriös partner? Och vf dras bara "fuckboys" till mig??

Alla tips mottages!

• Svar på tråden Hitta en bra man?
  • Fjäril kär

Om du vill hitta en man som uppskattar din insida så behöver du möta dom i ett sånt sammanhang där ni lär känna varandra på djupet. Tex via gemensamma intressen/hobbys. Har du något ämne du brinner för? (kvinnors rättigheter, kyrkan, motorcykel, djurvård, feminism, fackliga organisationer etc...) då kan det vara lämpligt att leta inom dessa områden.

Och om du drar till dig fuckboys så beror det nog mest på att du spelar på ditt utseende istället för att fokusera på killarnas intelligens och insida

• Ascendere
    Aishiiis skrev 2020-06-11 01:34:25 följande:

Menar inte att skryta, jag vet att jag ser bra ut. Men jag vill att någon ska vilja ha mig för min insida. Som jag anser vara ännu finare.. 

Åh herregud...
    Låt mig säga såhär:
    Det är inget mysterium att du bara får killar som vill ligga med dig och inget mer. 

Med den inställningen du har, att du är någon sorts pris som en man kan vinna om han anstränger sig tillräckligt hårt, lär du ha väldigt svårt att få till en bra och välfungerande kärleksrelation som bygger på ömsesidighet....
  • Anonym (Andreas)

Om du vill att en man ska upptäcka att du är intelligent, rolig, kan laga mat etc så måste du ju bevisa att du har sånt innanför pannbenet också.

En intelligent man raggar inte på ytlighet.

• Anonym (Tjej 31)

Kan det va så att du har fullt med botox i läpparna? Oppat brösten? Tonvis smink? och ser allmänt lättuppraggad ut? Då har du svar på varför det endast är fuckboys som jagar dig.

Teori 2: Alla välutbildade, intelligenta män är upptagna redan. Skadar ju inte om du försöker sno en upptagen man? Eller nöjer dig med att vara älskarinna :)

• Anonym (Per)

Vänta lite med sex.Var seriös själv och markera.Ta det bara lugnt när du träffar någon.Om han är den rätte,så behöver du inte anstränga dig.Du är ung,det blir bara svårare ju äldre man blir .

• Anonym (Nja)
    Anonym (Tjej 31) skrev 2020-06-11 12:33:33 följande:

Teori 2: Alla välutbildade, intelligenta män är upptagna redan. Skadar ju inte om du försöker sno en upptagen man? Eller nöjer dig med att vara älskarinna :)

Bättre att satsa på välutbildad, intelligent, frånskild 35-åring än att bli sidoaktivitet.
  • Anonym (Tjej 31)
    Anonym (Nja) skrev 2020-06-11 13:32:31 följande:

Bättre att satsa på välutbildad, intelligent, frånskild 35-åring än att bli sidoaktivitet.

Haha glöm att hitta en skild 35 åring. Det är just den åldern de precis skaffat barn och lever lyckliga med sina partners. Du hittar nog säkert en frånskild 48 åring som dessutom jagar småflickor på 20 år. Se bara på Paolo Roberto och hans 23 åring. Frånskild 50 åring. Jagar prostituerade :)
  • Anonym (E type)

Tona ner sexy-looken lite och satsa på sammanhang där man faktiskt kan prata med varandra.

Jag kunde klä mig så att ingen man tittade ovanför bysten och jag fick allt gratis hela kvällen när jag var yngre, och jag kunde klä mig som en människa man vill lära känna. Det finns en skillnad.

• Steven01

Ett problem jag ser ofta är att kvinnor dissar män som på något sätt inte duger åt dem och sen ska dom slå på charmen när den rätta dyker upp. Grejen är att det där av o på charmen inte fungerar, män ser igenom det och det känns falskt. Börja med att behandla alla med respekt och va en bra och ordentlig människa.

• bullen1984
    Aishiiis skrev 2020-06-11 01:34:25 följande:

Hej,

Är en tjej på 29 år. Fyller 30 mot hösten. Har varit singel ett bra tag då jag satsat på min karriär samt att bygga upp mig själv.

Nu är det så att jag har ett "problem". Jag känner mig redo för att hitta en bra man och bilda familj. Men jag vet inte hur bara...

Dels känns det så meningslöst att dejta då man ska lära känna någon ny, vilket troligtvis inte kommer resultera i något...

Men mitt andra problem är väl också att, ja.. Menar inte att skryta, jag vet att jag ser bra ut. Men jag vill att någon ska vilja ha mig för min insida. Som jag anser vara ännu finare.. Men jag träffar bara killar som vill ligga med mig varpå jag inte vill detta! Hur går man tillväga för att hitta en seriös partner? Och vf dras bara "fuckboys" till mig??

Alla tips mottages!

Om du nu är så fantastisk så borde ju killarna vilja ha mer än sex av dig?
    Jag ser inte speciellt bra ut. Är inte heller en helt fantastisk personlighet. Ändå har jag lyckats haffa en man som är en 10:a både utvändigt och invändigt.
Svar på tråden Hitta en bra man?