• Anonym (Kaffedraken)

    Såg inget på ultraljud

    Gjorde ett graviditetstest den 5 juni som visade positivt, den digitala visade 1-2 veckor gravid så jag är försenad med mensen ca 7 dagar.

    Sen i måndags 8 juni när jag gick på toaletten såg jag på toapapper att det hade kommit rosa flytning som jag såg klart och tydligt. Tisdag fick jag rosa och röda flytningar hela dagen samt på onsdag. Idag fick lite rosa flytning som syns knappt. Men i dessa 3 dagar har jag haft mensvärk.

    Idag gick jag till gyn och då såg hon ingenting hon sa att jag var i vecka 5 plus något. Min första mens dag är 6 maj och enligt min graviditetskalender är jag i vecka 4+3 dagar.

    Honda bad mig att komma nästa vecka på onsdag. Hon ville att jag ska lämna blodprov hcg idag fredag den 11 juni och måndag 15 juni.

    Fick missfall på mitt första gravidtet detta är mitt andra graviditet har ångest att det blir missfall igen.

  • Svar på tråden Såg inget på ultraljud
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tror inte man kan se så mycket på Ultraljud så tidigt, så ge inte upp hoppet!

    Från v6 ser man hjärtat och då brukar det var enklare att bekräfta graviditet.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Så tidigt ser man ingenting. Vill man ha klart besked bör man vänta med VUL till v.8- då ska hjärtat synas på ett levande foster.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag hade oxå rosa/ röda flytningar från v 5-10. Va inne på gyn i v. 6+ vad jag trodde. Då hittades inget foster eller hjärtslag. Bara hinnesäck och gulesäck. Fick komma tillbax 2 låååånga veckor senare och då fanns det både foster och hjärtslag. Allt gick fint och nu är han drygt tre månader.

    Så tänker att så tidigt kan de ju knappt vara möjligt att se något alls.

    Kan även tillägga att jag haft småblödningar i 2 av 4 graviditeter. Har tre barn och ett ma i bagaget. Vid mitt ma blödde jag inte en droppe, medens jag haft småblödningar v 5,6-10 med sönerna. Dottern var jag helt blödningfri med.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag gjorde UL förra veckan och var då enligt beräkning 6+1. Läkaren sa att han inte såg något annat än hinnsäcken då och uppskattade att jag var i början av v 5. Jag blev såklart orolig för att graviditeten avstannat eftersom de inte stämde med beräknad och faktiskt. I söndags började jag dessutom blöda, inte mycket men ändå så det syns när jag torkar mig, har sedan dess blött till och från.

    Så idag gjordes ett nytt ultraljud och idag kunde man se ett litet foster och även små små hjärtslag. Så även om man blöder lite och det första ultraljudet inte visar något foster måste det inte betyda missfall.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har gjort vul i v.6+1 och såg då ett tickande hjärta.

    Men jag har även gjort vul i graviditeten innan och var då i v.6+2 och då såg man bara gulesäck och hinnesäck. 2 veckor Senare såg dom hjärta på vul

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag får bara hoppas att det är tidigt graviditet det tog mig ca 1 år och 8 månader att blir gravid igen har pcos och har tagit letrozol och ägglossningsspruta i 8 månader.

    I söndags vart jag väldigt öm ? brösten har det typ inte nu. Har just nu bara ångest och oro.

    Lämnade blodprov nu ska lämna igen på måndag och ultraljud på onsdag.

    Jag blödde/flytningar rosa röd i 2 dagar men inte mycket nu igen veckan tisdag och onsdag. Men ingen blödning eller flytningar idag.

    Har börjat att ta vaginal tablett idag för att stoppa missfall.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Aya2019 skrev 2020-06-11 20:23:43 följande:

    Jag får bara hoppas att det är tidigt graviditet det tog mig ca 1 år och 8 månader att blir gravid igen har pcos och har tagit letrozol och ägglossningsspruta i 8 månader.

    I söndags vart jag väldigt öm ? brösten har det typ inte nu. Har just nu bara ångest och oro.

    Lämnade blodprov nu ska lämna igen på måndag och ultraljud på onsdag.

    Jag blödde/flytningar rosa röd i 2 dagar men inte mycket nu igen veckan tisdag och onsdag. Men ingen blödning eller flytningar idag.

    Har börjat att ta vaginal tablett idag för att stoppa missfall.


    Får också lägga till att hon såg ingen hinnesäck eller så
Svar på tråden Såg inget på ultraljud