• Tiina90

    Ont nedre delen av magen v.13

    Hej allihopa!!

    Det är så att jag är gravid i vecka 13, 12+5. Gjorde KUB test i tisdags och allt såg bra ut. Sedan igår har jag en smärta längre ner i magen, längst ner kan man säga, inte på någon särskild sida utan rakt ner (ibland känns det som att det gör lite ont i underlivet med, precis nedanför där magen slutar). Det är molande värk på något sätt. Har inte känt detta innan. Någon som haft liknande? Kan inte låta bli att nojja!!

  • Svar på tråden Ont nedre delen av magen v.13
  • Jag är bara jag

    Molvärk är ju inte ovanligt som gravid. Inte besvär med magen heller för den brukar ofta kajka ur pga hormoner. Risken för m.f när man sett ett levande barn så sent är ca 0,5%. Ett pågående m.f så sent gör SVINONT. Haft ett v.14, jag hade krystvärkar. Förstår ändå din oro, det är lätt att noja över alla nya och annorlunda besvär man kan få.

  • Tiina90

    Tack för svar. Hade du fått göra något ultraljud innan ditt missfall vecka 14? Beklagar upplevelsen. Jag hade ett tidigt i november, vecka 6 ungefär. Det var första gången jag blivit gravid. Tror att det satt sig lite och därmed det nojiga.

  • Jag är bara jag
    Tiina90 skrev 2020-06-11 17:14:39 följande:
    Tack för svar. Hade du fått göra något ultraljud innan ditt missfall vecka 14? Beklagar upplevelsen. Jag hade ett tidigt i november, vecka 6 ungefär. Det var första gången jag blivit gravid. Tror att det satt sig lite och därmed det nojiga.
    Nej, jag vågade inte göra VUL för jag hade haft 3 missfall innan varav ett upptäcktes på VUL v.10. Nästa graviditet gjorde jag VUL v.13 och den gick vägen. Glad Det var då läkaren sa att risken för m.f vara så låg som 0,5%. Oavsett 1 eller flera m.f innan eller inget alls är det lätt att noja som gravid. Men statistiken är på din sida i alla fall. {#emotions_dlg.flower} Prata med din b.m på Mvc annars.
  • Tiina90

    Usch, jobbigt med 3 missfall :( men vilken tur till slut, grattis!

    Det gör lite mindre ont nu på kvällen. Jag försöker tänka att det är normalt och kanske växtvärk eller liknande. Tack för lugnande svar! ????

  • Jag är bara jag
    Tiina90 skrev 2020-06-11 19:40:15 följande:
    Usch, jobbigt med 3 missfall :( men vilken tur till slut, grattis!

    Det gör lite mindre ont nu på kvällen. Jag försöker tänka att det är normalt och kanske växtvärk eller liknande. Tack för lugnande svar! ????
    4 missfall, men två barn nu. Glad

    Molvärk och värk i ligamenten är jättevanligt. Jag minns en gång när jag halvt ramlade i trappen och fick så ont att jag fick stanna upp helt, men det var ligament som jag sträckt. Håller en tumme! {#emotions_dlg.flower}
  • Tiina90

    Härligt att du till slut fick dina 2 barn :)

    Jag har svårt att förstå detta med ligament. Kan det vara en del av det jag känner ibland? Långt ner i magen, ibland känns det som sagt att en del av underlivet gör ont.

    Vi håller tummar och tår!!

  • Jag är bara jag
    Tiina90 skrev 2020-06-11 20:17:00 följande:
    Härligt att du till slut fick dina 2 barn :)
    Jag har svårt att förstå detta med ligament. Kan det vara en del av det jag känner ibland? Långt ner i magen, ibland känns det som sagt att en del av underlivet gör ont.
    Vi håller tummar och tår!!
    Allt växer och töjs ut inkl. bäcken och ligament så man kan få rejält ont ibland. + att magen kan krångla rejält. Det är svår smärta tillsammans med mycket blod som man får se upp med.

    Det går säkert bra! Glad
  • Anonym (Undrande)

    Jag har precis som


    Tiina90 skrev 2020-06-11 20:31:40 följande:

    Tack för lugnande svar! :) det hoppas vi..


    Jag har precis som du och undrar hur det gått ??
  • Anonym (Man kan)
    Jag är bara jag skrev 2020-06-11 20:24:33 följande:

    Allt växer och töjs ut inkl. bäcken och ligament så man kan få rejält ont ibland. + att magen kan krångla rejält. Det är svår smärta tillsammans med mycket blod som man får se upp med.

    Det går säkert bra!


    Vid lite blod och ligamentsmärtor så kan de vara lugnt, mina ligament är jättekänsliga och blir superlätt för sträckta så jag ligger dubbelvikt å gråter en gång blöde jag även av det
Svar på tråden Ont nedre delen av magen v.13