• Anonym (Vede)
    Thu 11 Jun 2020 18:36
    325 visningar
    3 svar
    3
    325

    Båda två är i sorg och förhållandet har kraschat

    Jag och min sambo har varit ett par i fyra år. Vi har ett bra förhållande i allmänhet. Inga barn.

    Det är så att min mamma hade varit sjuk ett tag och gick bort för en månad sedan, ungefär. Bara 8 dagar därefter så dog min sambos bror i en olycka. Trodde inte att det kunde bli värre än vad det redan var.

    Både jag och min sambo är helt inne i vår egna sorgbubbla eller vad man nu ska kalla det. Nej, det är inte konstigt men vårt förhållande tar stryk av det. Båda är så otroligt ledsna och orkar knappt göra någonting. Det finns ingenting att ge till varandra. Varken han eller jag kan skratta, le eller känna glädje nu. Inte ens med varandra. Vi gör inga grejer tillsammans, vad ska det tjäna till? Vi är bara ledsna båda två och stämningen är hemsk. Det enda vi gör är att sitta och deppa.

    Egentligen skulle jag vilja prata med min sambo om det vi båda går igenom men han är inte typen som tycker om att prata om känslor. Har försökt prata med honom men det går inte. Istället är det nu så att vi sitter tysta och deppar med varandra. Det är knappt så att vi pratar på dagarna.

    Han gör det han ska göra och jag gör det jag ska göra.

    Hur länge ska det vara såhär? Det känns som att det inte finns någon kärlek kvar mellan oss längre. Vi pratar inte mycket och vi gör ju ingenting. Det känns som att vi är två rumskompisar som sörjer och inte kan ta sig ur sorgen eller ens prata med varandra.

  • Svar på tråden Båda två är i sorg och förhållandet har kraschat
  • Anonym (Håll ut)
    Thu 11 Jun 2020 19:26
    #1
    +1

    Hans bror dog för bara tre veckor sedan. Din mamma för fyra. Det har gott väldigt kort tid och man kan inte förvänta sig att någon av er ska fungera som normalt. Håll ut och bearbeta sorgen och se sedan vad som finns kvar

  • Anonym (Minna­)
    Thu 11 Jun 2020 19:37
    #2
    +1

    Du kan inte prata med honom eftersom han har sin sorg. Och han kan inte prata med dig eftersom du har din sorg.

    Jag tycker att ni båda ska söka samtalshjälp utifrån, kanske inte hjälp om ni inte behöver, men någon som lyssnar, stöttar och kan finnas där.

    En kompis, jourhavande präst, familj/släkt som inte var lika nära och inte har samma sorg etc.

    Det har gått så kort tid. Bestäm er för att krama varandra några gånger varje dag, ex varje morgon när ni vaknar, någon gång mitt på dagen och när ni lägger er. Det kanske låter dumt att schemalägga närhet, men när man är förlamad av sorg är det nog det ni behöver.

    Jag tror att ni bara behöver ge det tid annars.

  • Anonym (pelar­gon)
    Thu 11 Jun 2020 19:48
    #3

    Så fruktansvärt. Gråter Beklagar er sorg. Bra inlägg från andra i tråden. Låt det ta tid! Just nu överlever ni bara och det är okej.

Svar på tråden Båda två är i sorg och förhållandet har kraschat