• Anonym (Man som älskar sin fru)

    Min fru har insett att hon är lesbisk eller bi, vad ska vi göra?

    Jag och min fru har varit tillsammans i tolv år, gifta cirka halva tiden. Vi har två barn och ett underbart liv tillsammans. Vi är varandras bästa vänner och vill verkligen inte skiljas.

    Vi har alltid haft bra sex, men det har alltid varit noga för min fru att vi kommer i rätt stämning för att det ska gå för henne. Inte så konstigt så här i efterhand. Hon insåg för ett tag sen att hon är attraherad av kvinnor, och att hon inte vågat erkänna det för sig själv tidigare. När hon onnanerar och fantiserar om kvinnor har hon inga problem alls att komma i stämning. Nu står vi ganska handfallna och funderar på vad vi ska göra av vårt gemensamma liv.

    Jag vill absolut att hon ska hitta sin sexualitet, även om det innebär att vårt förhållande i dess tidigare form tar slut. Hon tror att det kanske bara är en fas som hon kommit in i, men det tvivlar jag på. Jag tror snarare att hon har dåligt samvete och är rädd för hur livet skulle ändras. Jag har uppmuntrat henne att försöka börja dejta kvinnor och hon är också sugen på det. Problemet är bara att hon är ganska introvert och tycker det är svårt att få till, inte minst nu när vi har två småbarn och hon rent tekniskt är gift med en man.

    Finns det någon som har liknande erfarenheter?

    Bör vi bo isär ett tag? Borde vi skiljas? Ska vi bara vänta och se?

  • Svar på tråden Min fru har insett att hon är lesbisk eller bi, vad ska vi göra?
  • Anonym (.)

    Låter som bollen är hos din fru. Du har ju öppnat för att hon ska få dejta andra. Vad mer kan du göra?

    Om du älskar henne antar jag att du inte vill skilja dig eller sparka ut henne?

  • Anonym (Om)

    Ni kanske har plats för en tredje part i ert förhållande?

  • Anonym (Man som älskar sin fru)

    Tack för svar!

    Jag undrade inte så mycket om vad jag kan göra, snarare hur vi som par bör tänka. Är det någon som har prövat t.ex att "ta sig ur" livet som hetero utan att bryta hårt med sin partner? Jag tänker mig att vårt äktenskap och gemensamma boende försvårar för henne. Kan inte vara superpopulärt att börja dejta andra kvinnor medan man bor med sin man.

    Jag kan absolut tänka mig att vi har en relation och hon har en till med en kvinna. Men jag kan absolut inte tänka mig att ha en relation med min fru om hon inte tänder på mig. Det är bla därför jag vill att hon ska dejta andra, så att hon får tydlighet i om hon är bisexuell eller snarare är homosexuell men uppvuxen i en heteronorm. I den bästa av världar skulle det vara något som hon själv visste, men det verkar vara svårt att veta vad som är vad.

  • Anonym (O n s)

    Varför försöker hon inte hitta ett one night stand? Engångsligg? Så hon (förhoppningsvis) får lite klarhet i om det är mer än i fantasin som hon tänder på och vill ha kvinnor. Eller är det bara aktuellt att hon ska gå in i något känslomässigt med en kvinna för att veta?

    Jag hade själv en oro att jag inte skulle hitta en kvinna att vara med iom att jag har barn vilket (i mitt huvud) skulle få kvinnor att anta att jag var hetero och försvåra saker. Därför tvekade jag.

    Vad säger hon då? Förutom att hon tror att hon är lagt åt andra hållet? Har hon sagt att hon inte har känslor för dig? Tänder hon inte alls på dig?

  • Anonym (Man som älskar sin fru)

    Hon vill nog gärna ha ett one night stand, men vi har varit monogama i typ 13 år, så bara att ge sig ut och leta är ovant. Det hjälper ju inte att vi har noll fritid pga små barn och att hon har dåligt samvete över det hela. Jag antar att hennes chanser att få ligga ökar om hon inte outar att hon är gift med en man, men det känns hyffsat oärligt att inte vara öppen med det. Hon försökte få till det med en tjej hon pratat lite med sen tidigare men fick nobben. Efter det tror jag hon känner att hon inte kommer kunna träffa någon i närtid, hon är ganska introvert och jag är den enda hon har haft relation eller legat med.

    Jag vet faktiskt inte om hon tänder på mig längre. Vi har satt vår fysiska relation på paus, det kom ganska naturligt iom småbarnen. Jag kan ju såklart fråga, men tror inte hon vet svaret själv och vill inte att hon ska känna ännu mer press.

  • TriC

    Men varför tar du inte chansen och säger att ni kan plocka in en extra kvinna i sängen emellanåt? Inte att hon ska få ha tjejsex på egen hand utan dig, såklart, men när du också är med! Detta är ju ett gyllene läge, släng inte bort det. 

  • Ascendere
    TriC skrev 2020-06-12 18:15:58 följande:

    Men varför tar du inte chansen och säger att ni kan plocka in en extra kvinna i sängen emellanåt? Inte att hon ska få ha tjejsex på egen hand utan dig, såklart, men när du också är med! Detta är ju ett gyllene läge, släng inte bort det. 


    Lyssna på Tric, det här är din chans, kasta inte bort den!
  • Anonym (Man som älskar sin fru)
    Ascendere skrev 2020-06-12 18:23:29 följande:

    Lyssna på Tric, det här är din chans, kasta inte bort den!


    Kanske är ett radikalt koncept men jag har ingen brinnande längtan efter andra kvinnor och jag är helt övertygad att det är ungefär motsatsen till vad hon och eventuella ons vill få som förslag.
  • TriC

    Äsch, vad fjantigt!

    Säg bara att "ska det slickas fitta så ska även jag vara med, annars kan du glömma det!"

Svar på tråden Min fru har insett att hon är lesbisk eller bi, vad ska vi göra?