• Thu 11 Jun 2020 19:53
    155 visningar
    0 svar
    0
    155

    Alkohol

    Hej,
    Jag har varit gift med en kvinna som dricker minst 2 lådviner varje vecka då hon är ensam med våra barn.
    Min son som är 7 har sagt till kuratorn på skolan och även en kvinna på familjerätten att mamma dricker mycket vin och är trött.
    Kvinnan på familjerätten gjorde en orosanmälan och så lika skolan på hur mamman hanterar barnen. 
    När mamman skulle på samtal på soc så hade mamman fått reda på vilket av våra barn som hade pratat och hon hade även haft möjligheten att få ha barnen 3 dagar ensam innan hon skulle på samtal.
    Våra son som hade sagt att mamma dricker vin har ändrat sin historia och sagt att mamma dricker saft men att det är vuxensaft.
    Jag blev även inkallad för att de ville veta mer om hennes drickande och jag bekräftade det som min son hade sagt och sa även att jag har fått åka dit vid 1 tillfälle för att barnen inte kunde väcka mamma. Hon har även en son som är 15 som då ringde mig och sa att jag behöver komma hem. Vilken han även bekräftade på soc.
    Soc ville inte kolla upp detta mer.
    efter c:a 2 månader så gjorde då skolans kurator en orosanmälan.
    Soc kontaktade då mamman och berättade detta och bokade upp en ny tid för vår son för samtal och en samtal med mamman.
    Jag blev inte informerad att de bokat upp möte med vår son angående detta utan fick information från soc efter att jag ringt dem och undrat varför jag hört något då jag visste att skolan gjort en orosanmälan.
    Soc ville inte heller prata med mig då.
    Under denna period fick jag även åka förbi en kväll då mamman blev hämtad med ambulans för panikångest attack.

    Efter detta så hittar jag bevis på att hon dricker minst 2 lådviner varje vecka då hon är ensam med barnen och barnen sitter bara hemma och hon tar dem inte till deras idrottsaktiviteter.

    Vad kan man göra?
    Hur fungerar soc?
    Får de boka upp möten med våra barn utan att informera båda föräldrarna då vi har 50/50 vårdnad?

Svar på tråden Alkohol