• Anonym (Ledsen)

Min man är beroende av att chatta med andra tjejer!!!

Min man är beroende av att chatta med andra tjejer... han laddar ner KIK bland annat och chattar med olika tjejer och ofta flörtar han med dom och pratar sex...

när jag kommer på honom gråter han och tar på sig offer koftan, raderar appen men några veckor senare laddar han ner appen igen och fortsätter chatta som om inget hänt...

idag kom jag på honom igen. Jag orkar inte mer. Vi har barn ihop, och olanerade för fler men nu krossas allt...

jag har inget förtroende kvar för honom. Känner mig utnyttjad, sårad och lurad.

Fan ska jag göra nu??!! :(

• Svar på tråden Min man är beroende av att chatta med andra tjejer!!!
  • Anonym (vv)

Beställ till p familjerådgivning
    Han behöver professionell hjälp
    Om han inte slutar blir det skilsmässa och han behöver först allvaret

• Anonym (Anna)

Om han inte kan sluta borde han söka hjälp för sitt bekräftelsebehov. Te.x terapi. Om han verkligen älskar dig och inte vill fortsätta i samma mönster så borde det inte vara något problem för honom.

Förstår hur du känner, jag har varit i samma sits som dig med min sambo. Han gick till en kurator och sedan dess har han aldrig gjort om det igen.

• Anonym (???)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-06-11 22:06:08 följande:

Min man är beroende av att chatta med andra tjejer... han laddar ner KIK bland annat och chattar med olika tjejer och ofta flörtar han med dom och pratar sex...

när jag kommer på honom gråter han och tar på sig offer koftan, raderar appen men några veckor senare laddar han ner appen igen och fortsätter chatta som om inget hänt...

idag kom jag på honom igen. Jag orkar inte mer. Vi har barn ihop, och olanerade för fler men nu krossas allt...

Gråter? Är han sjuk? 
  • Anonym (X)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-06-11 22:06:08 följande:

Hur gamla är ni och hur länge har ni varit ihop?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (X) skrev 2020-06-11 23:26:05 följande:

Hur gamla är ni och hur länge har ni varit ihop?

12 år, vi är 31 och 29
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (???) skrev 2020-06-11 23:22:42 följande:

Gråter? Är han sjuk? 

Säg det... det gör han varje gång han blir påkommen med det här. Det är honom det är mest synd om då.
  • fornminne
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-06-12 06:03:34 följande:
    Säg det... det gör han varje gång han blir påkommen med det här. Det är honom det är mest synd om då.

Han manipulerar dig. Krokodiltårar. Men det låter också som ett slags beroende, typ sexmissbruk online. Bara du kan avgöra om du vill ge honom en chans till (men kräv terapi då!) eller lämna. Han kommer INTE att sluta förrän du ställer ultimatum och håller det.
  • Anonym (tvillingmamma)

Missbrukare tar alltid på sig offerkoftan. Ska ni fortsätta tillsammans måste du sätta hårt mot hårt. Det hjälper inte att du blir arg eller ledsen varje gång om du ändå stannar. Och ställ inga ultimatum som du inte är beredd att genomföra. Då lär du honom att han inte behöver ta det du säger på allvar. Han kan böla lite, vara en duktig pojke några veckor och sen fortsätta som förut. Du måste VISA att du menar allvar, antingen genom att kräva terapi eller genom att lämna honom. (Tillfälligt eller permanent).

• Anonym (Ledsen)
    fornminne skrev 2020-06-12 09:44:47 följande:

Han manipulerar dig. Krokodiltårar. Men det låter också som ett slags beroende, typ sexmissbruk online. Bara du kan avgöra om du vill ge honom en chans till (men kräv terapi då!) eller lämna. Han kommer INTE att sluta förrän du ställer ultimatum och håller det.

Jo det vet jag och jag är så jävla förlåtande hela tiden, jag hatar det. Jag sa iaf till honom att sabbar han det en gång till, då får han gå! Han måste vilja ta hjälp också, jag ska inte behöva tvinga honom om han verkligen älskar mig. Frågade om han var beredd att ta risken att förlora vad han har nu och få "varannan-vecka-livet med barnen".. Han svarade bara att han tänker inte efter vad han gör innan det är försent... vet inte om jag köper det.
  • sextiotalist
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-06-12 09:51:37 följande:

Jo det vet jag och jag är så jävla förlåtande hela tiden, jag hatar det. Jag sa iaf till honom att sabbar han det en gång till, då får han gå! Han måste vilja ta hjälp också, jag ska inte behöva tvinga honom om han verkligen älskar mig. Frågade om han var beredd att ta risken att förlora vad han har nu och få "varannan-vecka-livet med barnen".. Han svarade bara att han tänker inte efter vad han gör innan det är försent... vet inte om jag köper det.

Köp det inte, upplys honom om att du förväntar dig att en vuxen man har impulskontroll och ett konsekvenstänk
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (tvillingmamma) skrev 2020-06-12 09:49:19 följande:

Missbrukare tar alltid på sig offerkoftan. Ska ni fortsätta tillsammans måste du sätta hårt mot hårt. Det hjälper inte att du blir arg eller ledsen varje gång om du ändå stannar. Och ställ inga ultimatum som du inte är beredd att genomföra. Då lär du honom att han inte behöver ta det du säger på allvar. Han kan böla lite, vara en duktig pojke några veckor och sen fortsätta som förut. Du måste VISA att du menar allvar, antingen genom att kräva terapi eller genom att lämna honom. (Tillfälligt eller permanent).

Grejen är att jag sitter fast bostadsmässigt just nu. Har bara ett timvikariat och har bara haft det två månader ungefär då jag behövt plugga färdigt mina betyg innan och dessutom varit sjuk, så jag har ingen fast inkomst. Han står på lägenheten. Hört mig för med soc om hjälp med bostad, men det är stor brist och otroligt lång väntetid.
  • Anonym (Ledsen)
    sextiotalist skrev 2020-06-12 09:55:06 följande:

Köp det inte, upplys honom om att du förväntar dig att en vuxen man har impulskontroll och ett konsekvenstänk

Ja jag talade om att han måste veta skillnader på att vara intresserad av andra kvinnor, men sen hur han väljer att hantera det borde han veta bättre. Jag kan oxå tycka andra män är snygga, men inte flörtar jag på nätet med dom för det.
Svar på tråden Min man är beroende av att chatta med andra tjejer!!!