• tröttochless

    Utbränd - tappat känslor för min partner

    Hej alla.

    Jag har varit på gränsen till att bli utbränd i flera år, men för ca en månad sen rasade allt och jag blev utbränd på riktigt. I samband med detta började jag tappa känslor för min pojkvän. Vi har varit tillsammans i ett halvår och allt har varit perfekt, inga bråk, ingenting. Vi är verkligen perfekta för varandra och så bra som jag mått tiden med honom har jag inte mått på många, många år.

    Sedan för ca tre veckor sedan fick jag åka in akut pga magsmärtor, var tvungen att opereras och har varit sängliggande sen dess. Det var en otroligt jobbig situation med tanke på att varken jag eller läkarna visste vad det var första dygnet, jag har aldrig tidigare förut opererats och jag fick inte ha någon anhörig med mig på sjukhuset pga coronasituationen. Efter detta är jag ännu värre i utbrändheten och nu har jag tappat känslorna helt och hållet för min pojkvän.

    När utbrändheten först slog till gick det bra om jag var med han bara två-tre dagar i veckan, då kände jag mig lika kär som vanligt. Men var vi med varandra för mycket eller två dar i rad så försvann känslorna. Men de kom tillbaka om vi fick några dagars space ifrån varandra. Men nu sedan sjukhuset så har känslorna försvunnit helt och hållet. Jag är ganska säker att det beror på utbrändheten, för jag kan ju se ett mönster. Men det är ändå otroligt jobbigt att inte känna något för min partner. Tycker bara att det är utmattande att vara runt honom och vill verkligen inte kramas eller pussas.

    Mår otroligt dåligt över detta. Tror ni att detta kan bero på utbrändheten och att känslorna kommer tillbaka när jag mår bra igen? Har någon upplevt samma? Min känsla säger ?usch, orkar inte med honom, borde bara dumpa honom?, men min hjärna säger att han är den finaste killen som finns och jag kommer ångra ihjäl mig efteråt om jag lämnar honom. Men det är otroligt jobbigt att vara i ett förhållande när jag inte känner något längre. Har sagt åt honom att vi måste ta en paus från att ses ett tag nu, vilket han är okej med. Men är så orolig att känslorna inte kommer komma tillbaka. Vill mest ha bekräftelse på att det är utbrändheten som orsakar detta och inte mina egentliga känslor. Tror ni att det kan vara så? Vad ska jag göra?

    /En ledsen tjej

  • Svar på tråden Utbränd - tappat känslor för min partner
  • tröttochless

    Kan lägga till att i första perioden när det gick bra att vara med honom ibland och ibland inte, så gick det bara bra att vara hos honom. Då kunde kärlekskänslorna dyka upp om vi inte hade sett varann på några dagar. Men om vi var hemma hos mig istället gick det inte bra någon gång. Då kände jag mig bara less och inträngd. Tänkte det kanske har något med utbrändheten att göra?

  • Anonym (Lottie)

    Min fd sambo blev sjuk i utmattningssyndrom och tappade alla känslor för mig. Vi kommer aldrig att hitta tillbaka till varandra trots att allt var underbart innan han blev sjuk.

  • Anonym (Anhörig)
    Anonym (Lottie) skrev 2020-06-12 21:16:56 följande:

    Min fd sambo blev sjuk i utmattningssyndrom och tappade alla känslor för mig. Vi kommer aldrig att hitta tillbaka till varandra trots att allt var underbart innan han blev sjuk.


    Har precis varit med om samma sak. Undrar nu om vad som väntar? Ångrade han sig fortsatte han att höra av sig?

    Han fick dessutom SSRI så det blev liksom high chaparall med dålig stämning sista gången vi sågs.
  • Anonym (Lottie)
    Anonym (Anhörig) skrev 2020-11-11 22:17:15 följande:

    Har precis varit med om samma sak. Undrar nu om vad som väntar? Ångrade han sig fortsatte han att höra av sig?

    Han fick dessutom SSRI så det blev liksom high chaparall med dålig stämning sista gången vi sågs.


    Hej! Nej vi har inte haft någon kontakt överhuvudtaget. Det blev ett helt absurt och abrupt slut.
  • Anonym (Anhörig)
    Anonym (Lottie) skrev 2020-11-14 21:32:56 följande:

    Hej! Nej vi har inte haft någon kontakt överhuvudtaget. Det blev ett helt absurt och abrupt slut.


    Träffade han någon ny eller kröp han in i sig själv?
  • Anonym (Ge det tid)

    Har inte varit utbränd på papper! Men jag är nog på väg dit!

    Blivit lämnad precis av min minsta barns pappa!

    Jag orkar inget förutom att lägga energin på mina barn. Har ingen ork till mina barns kompisar min släktingar. Och som du skrev, det känns bättre att vara hemma hos honom, det är nog för där finns inga krav på dig du kan bara slappna av kanske?

    Vet inte hur det är för dig egentligen men jag kan tycka att prata med honom försök att ta små steg framåt som man måste göra med utbrändhet!

    Se en film hos honom 1 gång i veckan i en period, kolla hur de känns och analysera efter den perioden?

  • Anonym (Lottie)
    Anonym (Anhörig) skrev 2020-11-14 21:45:50 följande:

    Träffade han någon ny eller kröp han in i sig själv?


    Jag tror inte att det var någon ny inblandad. Han blev dock väldigt personlighetsförändrad på extremt kort tid och stängde ute mig helt. Jag kan skriva i pm om du vill veta mer.
  • Fab Five Freddy
    Anonym (Lottie) skrev 2020-11-15 11:15:11 följande:

    Jag tror inte att det var någon ny inblandad. Han blev dock väldigt personlighetsförändrad på extremt kort tid och stängde ute mig helt. Jag kan skriva i pm om du vill veta mer.


    Vill gärna höra mera eftersom jag befinner mig i samma sits. Hur skickar men PM?
  • Anonym (Anhörig)
    Anonym (Lottie) skrev 2020-11-15 11:15:11 följande:

    Jag tror inte att det var någon ny inblandad. Han blev dock väldigt personlighetsförändrad på extremt kort tid och stängde ute mig helt. Jag kan skriva i pm om du vill veta mer.


    Ja det vore spännande att höra. Gör gärna det.
  • Anonym (Anhörig)
    Anonym (Lottie) skrev 2020-11-15 11:15:11 följande:

    Jag tror inte att det var någon ny inblandad. Han blev dock väldigt personlighetsförändrad på extremt kort tid och stängde ute mig helt. Jag kan skriva i pm om du vill veta mer.


    Snälla. Berätta nu, jag dör av nyfikenhet, befinner mig precis i denna situation.

    Dock håller jag mig positiv och har nu dejt på gång. Men jag bryr mig såklart om mitt ex .
Svar på tråden Utbränd - tappat känslor för min partner