• Livetsommaskrosbarn

Syns gravidmage tidigare ju mindre man väger?

Hej, som rubriken lyder. Syns gravidmagen tidigare om man är tex underviktig än normal vikt? 

hur mycket vägde ni innan ni blev gravida, och hur långa är ni? 
    när började eran mage synas? 

jag väger 63kg och är 169 lång. Jag vill självklart ha mage men önskar ändå att den kommer lite senare så jag kan överraska efter rul ????

• Svar på tråden Syns gravidmage tidigare ju mindre man väger?
  • Körsbärsdalen

Med nr 1: 174, 58 kg, magen syntes runt vecka 14, naken, enkel att dölja till vecka 20 ungefär.

Med nr 2: Samma längd, vägde 55 när jag blev gravid, magen syntes runt vecka 22. Gick att dölja till ca vecka 35.

Med nr 3: Samma längd, 60 kg när jag blev gravid. Magen syntes runt vecka 12, gick att dölja till vecka 20 ungefär.

• Therescha

Med första barnet började magen synas runt v 19. Är 166 lång och vägde 48 kg. Kunde dölja magen med lösa kläder till v 25. Var många som kommenterade och undrade var tusan barnet fick plats någonstans.

Med de övriga barnen vägde jag lika mkt i början men magen kom vid vecka 12 ungefär, så det syntes att jag var gravid långt tidigare då.

• Smulicious

Jag vägde 61,5 kg till 171 cm. En dag i vecka 22 frågade en kursare om jag inte borde ha mage vid det laget, eftersom ingenting syntes. Dagen efter hade magen "ploppat ut" och syntes.

Jag tror egentligen att vikten spelar mindre roll än hur mycket utrymme det finns för livmodern att växa inne i kroppen (dvs kroppen proportioner), och hur stark bålmuskulatur man har.

Svar på tråden Syns gravidmage tidigare ju mindre man väger?