• Anonym (M)
    Sat 13 Jun 2020 14:18
    868 visningar
    3 svar
    3
    868

    Ont efter sen abort

    I förrgår var jag på sjukhuset för steg två av aborten. Vi fick avbryta I vecka 14 pga att fostret var väldigt sjuk tyvärr.

    Jag blöder ungefär som I början av mens, kanske lite mer. Men inget jag oroar mig för. Ingen feber.

    Men det här med värk tycker jag är så svårt.

    Igår kväll fick jag som hugg i livmodern. Som att någon stack med en knivspets i nedre delen av livmodern då och då. Det höll på hela kvällen. Tillslut somnade jag. Idag har jag inte haft de där huggen, men värk i ryggen och magen. Som jobbig tung mensvärk. Inte så pass att det är ohållbart, utan mest jobbigt.

    Undrar mest över era erfarenheter dagarna efter sen medicinsk abort.. Hur har värken varit, blödningarna varit, när är det liksom dags att ringa vården? Jag känner mig både förvirrad, mesig och orolig på samma gång.

  • Svar på tråden Ont efter sen abort
  • Anonym (E)
    Sat 13 Jun 2020 14:23
    #1

    Det är säkert livmodern som drar ihop sig. Jag gjorde ett sent avbryt för 3 v sen på måndag. Jag blöder fortfarande men hade ont andra dagen men ingen feber.

  • Anonym (K)
    Sat 13 Jun 2020 20:30
    #2

    Jag gjorde abort i vecka 16, det blödde i tre veckor efteråt och första tiden låg jag mest i sängen pga smärtor och utmattning, en vecka var det kanske. Det var ju väldigt mycket blod från början men avtog mer och mer, behövde ändå binda väldigt länge. Jag kommer inte ihåg vilken typ av smärta det var, det var rätt länge sen nu, men det var som stark mensvärk. Jag ringde aldrig någon läkare iaf.

  • Anonym (M) Trådstartaren
    Sat 13 Jun 2020 20:47
    #3

    Tack för era svar. Känns inte som jag behöver vara så orolig för värken då. Just nu känns det mer som lite starkare mensvärk.

Svar på tråden Ont efter sen abort