• Lottni

    Frans eller August

    Vilket pojknamn tycker ni mest om av August och Frans?

    Vi tycker om båda och har svårt att bestämma oss.

    Kommentera gärna!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Frans eller August
  • Barbro45

    Jag tycker att August är ett bättre namn. Frans fungerar på ett barn, men man är ju vuxen största delen av sitt liv.

  • Alvina

    Bland dina förslag föredrar jag August. Ogillar verkligen Frans. Frank däremot är rätt så fint.

  • Nimzay

    Tror jag föredrar August bäst av dem två för min del, men Frans är väl också rätt okej ;)

  • fluu

    Svårt. Båda är bra, stabila, vackra osv. August gillar jag mest om det uttalas som det stavar, "Aaaagust" stör mig lite. Med Frans får man bestämma sig för om man gillar smeknamnet "Frasse".


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Vildbi

    Frans-August! Som dubbelnamn.

    Annars Frans. Ingen vet hur August uttalas. Det uttalas på minst tre olika sätt;

    Ågust

    AUgust

    Agust

    Kör Frans istället.

  • Vildbi

    Både Frans och August är ju gubbnamn.


    Barbro45 skrev 2020-06-13 20:24:41 följande:

    Jag tycker att August är ett bättre namn. Frans fungerar på ett barn, men man är ju vuxen största delen av sitt liv.


  • Vildbi

    August blir ju agge, såå... då är ju frasse bättre.

    Man kan också säga ifrån om smeknamn om misstycker.


    fluu skrev 2020-06-13 21:44:49 följande:

    Svårt. Båda är bra, stabila, vackra osv. August gillar jag mest om det uttalas som det stavar, "Aaaagust" stör mig lite. Med Frans får man bestämma sig för om man gillar smeknamnet "Frasse".


  • fluu
    Vildbi skrev 2020-06-15 21:19:44 följande:

    August blir ju agge, såå... då är ju frasse bättre.

    Man kan också säga ifrån om smeknamn om misstycker.


    "Agge" är ju August Bodin, så det gillar jag
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Hallonpaj83

    Om jag får säga mitt så är Frans ett oattraktivt namn, däremot August har pondus och är fint.. hade jag nog velat döpa mitt barn till om inte min sambo sa nej

  • Ann-Louise

    Namnet August får mig bara att tänka på sången August och Lotta.
    röstade därför på Frans, men gillar Frank ännu mer.

  • trollhona

    Så fina namn bägge två. Även kombinationen skulle bli fin, Frans-August.
    Men August får mig att tänka på Strindberg så det får min röst.

  • Norrut

    Båda är bra.

    Personligen gillar jag Frans bäst, känns trevligare rent ljudmässigt och är enklare att uttala (August kan ju uttalas på så många olika sätt).

    Känner en Frans i övre tonåren som nog påverkar lite, mycket trevlig och stilig ung man. Har aldrig hört att han skulle fått något smeknamn.

  • Skogssport

    Tänkte Frans, men så kom jag att tänka på att det också är ett ord. Hatar såna namn.

    August är det ingen som vet hur det ska uttalas. Åååågust eller Agust eller aUgust.

Svar på tråden Frans eller August