• Cheerful

    Vi som försökt i mer än 6månader

    Hej, är det andra som har försökt att bli gravida ett tag nu som skulle vilja följas åt och peppa varandra?

    Min man och jag har försökt att bli gravida med vår nummer 2 sen Oktober -19 (8 cykler) och jag tycker att det börjar att bli psykiskt jobbigt då en stor del av vardagen kretsar om äl-test/synptomsökning/gravtest/besvikelse när mensen kommer.


    Försöker med nummer 2 sen oktober 19
  • Svar på tråden Vi som försökt i mer än 6månader
  • Anonym (L)

    Försök att inte stressa, det blir bara psykiskt jobbigt. Om du inte har någon anledning att tro att det kan finnas svårigheter att få till en graviditet så råder jag dig att försöka sluta stressa. Ni har inte ens försökt i ett år än och som du säkert vet så är det helt normalt att det kan ta upp till ett år. Stressa inte i onödan.

    Leta inte efter symptom och köp inga test innan beräknad mens. Se om mensen kommer. Gör den inte det, då kan du köpa ett test, men att testa innan det är bara slöseri med pengar och skapar onödig stress.

    Om det är så att du har någon anledning att tro att det kan vara svårt att bli gravid (ifall du är till exempel över 35 år) så kan du söka hjälp redan nu. Om inte, ta det lugnt.

Svar på tråden Vi som försökt i mer än 6månader