• emeliienicole

    Mens och prov på livmodertapp?!

    Hej!

    Nu är det så att jag har tagit ett vävnadsprov på livmodertappen, detta var ca 5 dagar sedan. Det dom gör är att knipsa av en del av livmodertappen. Skulle då ha mens ca en vecka efter det, alltså om ca 2 dagar. Läkaren sa att jag kunde ha bruna flytningar men jag skulle inte blöda så värst mycket. Igår (alltså 4 dagar efter) så började jag blöda som vid mens, trodde verkligen det var min mens som hade satt igång tidigare men idag är det bara en blodig flytning typ, jag kan alltså hålla mig till trosskydd, medan igår så blödde jag igenom trosskydd, trosor och byxor. Min fråga är nu till er som gjort detta, hur var er mens efter att ni tagit vävnadsprov? Var den normal? Blödde ni mer/mindre? Var det ingen skillnad? Jag är helt förvirrad, för om jag blöder pga provet jag tog så skulle jag söka till gyn igen men jag har ju inte en aning, haha. Har ingen mensvärk öht, hade extrem mensvärk efter provet och två dagar fram men efter det ingenting. Det kan ju lika gärna varit min ?normala? mensvärk innan mensen sätter igång tänker jag..

    Berätta gärna!

Svar på tråden Mens och prov på livmodertapp?!