• Sun 14 Jun 2020 08:54
    226 visningar
    4 svar
    4
    226

    Graviditetssymtom

    Hej! Alltså till att börja med så är jag inte nu nån helt besatt och letar efter varje tecken osv. Ville höra bara lite nu vad nån annan tror bara. Har ett barn sen tidigare på 15mån, vi vill ha fler barn, men vi hade tänkt börja försöka igen till hösten och hoppas att det blir nån då det tog över 2 år att bli gravid första gången. Men om vi har sex nu så låter vi det vara bara, blir vi gravid så blir vi det. Använder appen flo och min mens stämmer bra överens med den och känner även när ägglossningsveckan börjar och de stämmer bra med appen också. Till frågan, hade stor sannolikhet att bli gravid (enligt appen) den 10e juni, vi hade sex den 11e. Och tro mig jag vet att det var nyss. Men jag vaknar alltså nu på morgonen den 14e och mår sååååå illa och mina fötter och händer är så svullna så det spänner och gör ont. Alltså vad är det? Brukar inte ha de här problemet. Om det skulle ha lyckats den 11 så har väll knappt ägget fäst eller?

  • Svar på tråden Graviditetssymtom
  • Sun 14 Jun 2020 08:58
    #1

    Nej precis, känner du något nu är det av annan anledning än eventuell graviditet. Själv mår jag ofta illa mellan ägglossning och mens när jag inte är gravid (men detta symtom uteblir när jag faktiskt är gravid, och illamåendet kommer inte förrän mätbar hCG produceras).

  • Sun 14 Jun 2020 09:02
    #2

    Men blir bara så störd av tanken, brukar aldrig må illa, helst inte när jag slår upp ögonen på morgonen, under varken mens ägglossning eller däremellan. Och absolut inte svullen.

  • Mon 22 Jun 2020 07:24
    #3

    Ja se där.. idag kom det ett tydligt plus på bim-3 ???? otrolig kroppen är. Blir ett litet syskon till mars på storebrors födelsemånad om allt går bra.

  • Mon 22 Jun 2020 08:16
    #4

    Stort grattis!

Svar på tråden Graviditetssymtom