• Sun 14 Jun 2020 09:47
    2478 visningar
    6 svar
    6
    2478

    När fick ni mens efter minipiller (desogestrel) ?

    Hej! 
    När efter ert slut med mini piller som Cerazette, desogestrel med mera. Fick ni tillbaka er mens? Har gått ca 50 dagar sen jag slutade och fortfarande inte fått tillbaka den, är inte gravid heller. 

  • Svar på tråden När fick ni mens efter minipiller (desogestrel) ?
  • Sun 14 Jun 2020 09:49
    #1

    Tog ca 4,5 månad. Sen oregelbunden cykel i 5-6 månader till. Efter 12 månader kom plusset :)

  • Sun 14 Jun 2020 14:39
    #2

    Fick några dagar efter jag slutade med mini pe och fick alltså mens 2 veckor efter det. Så cirka 18 dagar!

  • Mon 15 Jun 2020 10:36
    #3

    Hej,


    Jag blödde dagen jag slutade med dem. Sen tog jag ett ägglossningstest när jag väntade ÄL och nu väntar jag mens eller plus. Men troligtvis tar det tid för kroppen att ställa om och fungera normalt. Jag kan tillägga att jag haft blödning under hela min tid med Cerazette. Vet inte om det gör någon skillnadDrömmer

  • Mon 15 Jun 2020 10:36
    #3

    Hej,


    Jag blödde dagen jag slutade med dem. Sen tog jag ett ägglossningstest när jag väntade ÄL och nu väntar jag mens eller plus. Men troligtvis tar det tid för kroppen att ställa om och fungera normalt. Jag kan tillägga att jag haft blödning under hela min tid med Cerazette. Vet inte om det gör någon skillnadDrömmer

  • Mon 15 Jun 2020 10:36
    #3

    Hej,


    Jag blödde dagen jag slutade med dem. Sen tog jag ett ägglossningstest när jag väntade ÄL och nu väntar jag mens eller plus. Men troligtvis tar det tid för kroppen att ställa om och fungera normalt. Jag kan tillägga att jag haft blödning under hela min tid med Cerazette. Vet inte om det gör någon skillnadDrömmer

  • Tue 14 Jul 2020 13:55
    #4

    4 månader innan ÄL kom, och sedan 4 månader till tills nästa

  • Tue 14 Jul 2020 15:05
    #5

    Hej!

    Jag fick en blödning 3 dagar efter jag slutade. Sedan dess har min mens rullat på, dock lite oregelbunden mellan 21-27 dagar. Åt minipiller i ca 10år och innan det p-piller.

    Är inne på min 5 cykel nu sedan stopp och första försöket till + denna månad, med ägglossningstester :)

  • Tue 14 Jul 2020 20:36
    #6

    Slutade med Cerazette 13/6. Digitala Äl test har visat smiley gubben 19/6 samt 1-5/7 men ingen mens i sikte än.

Svar på tråden När fick ni mens efter minipiller (desogestrel) ?