• Fontana

    Till höger eller vänster i dubbelsängen?

    Jag vet inte om denna fråga borde ligga i avdelningen "Inredning" eller "Sex och samlevnad". Kanske blir det fler svar om jag lägger den i sex-avdelningen.

    Jag läste i en roman att huvudpersonen lade stor vikt vid om mannen låg till höger eller till vänster i dubbelsängen. (Har tyvärr glömt vilken roman det var. ) Jag förstår inte riktigt varför, men jag antar att det har att göra med vem som är mest aktiv i sexlivet. 

    Till höger eller till vänster alltså när man ligger ner i sängen.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Till höger eller vänster i dubbelsängen?
  • Anonym (Nonine)

    I min säng sover jag till vänster och har killen på höger sida. I hans säng är det tvärtom. 

  • nnnnnnnn

    Mannen närmast fönstret, då det är lite kallare/svalar där, så slipper jag frysa. Han är mkt varmare och fryser definitivt inte, han trivs absolut bäst med att sova närmast fönstret!

  • Limeblad

    Vadå när man ligger ner i sängen? Det spelar ju roll om det är på rygg eller mage.

    När jag ligger på mage är sidan på vänster men vänder jag och ligger på rygg är jag på höger sida.

  • Anonym (Man)

    Alltid jag till höger och hon till vänster.

    Detta har gjort att jag knappt klarar av att fingra henne med min högra hand, även om jag är högerhänt. Vänsterhanden är den som ger henne njutning.

  • JonasSa

    I senaste relationen växlade det beroende var vi sov, det var inte höger eller vänster som styrde och sidan var viktigare för henne än mig.

    Lite nyfiken på vad ni andra skriver.

  • Anonym (Vänstervriden)

    Jag ligger till höger. Det beror på att min kuk är vriden något åt vänster när den står. När jag rullar över till frun och vi ligger på sidan så glider den lätt in dit den ska. 

Svar på tråden Till höger eller vänster i dubbelsängen?