• Mittnamn87

    Gravid efter missfall?

    Jag fick reda på att jag var gravid 27/4 och fick sedan missfall i vecka 8 den 7/5. Bor ihop med min sambo som tidigare har barn och det här skulle bli mitt första. Barnet var efterlängtat och jag blev väldigt ledsen när jag började blöda. Låg och grät i sängen flera veckor efter missfallet och har inte förens nu börjat acceptera att det blev så. Men jag kan inte gå en dag utan att längta efter att bli gravid igen.

    Hur lång tid tog det för er att bli gravida igen? Vill ha solskenshistorier, samtidigt som jag inte vill det :( då jag fick min mens nu den 9/6 och vet att det här med att skaffa barn kommer ta hundra år med min tur...

  • Svar på tråden Gravid efter missfall?
  • Ebo88

    Beklagar ditt missfall.

    Jag fick ma i v.9 (dog i v.6) Mensen kom igång direkt. Vi väntade 1 mens och sen blev vi gravida igen. Hon är nu 6 månader

  • Daphodil

    Beklagar!

    Jag fick ett sent missed abortion i v 16. Tre månader senare plussade jag igen och det blev en bäbis då!

  • Anonym (Första äl)

    Fick missfall i början av december(vecka 6).

    Blev sedan gravid på första ägglossningen efter missfallet, alltså innan jag fick mens igen.

    Fick ägglossning ca 3 veckor efter missfallet. Har idag en dotter på snart 9 månader

  • Mittnamn87

    Anonym #5: Gud vilken tur! Och grattis i efterskott :D

    Min sambo och jag hade sex hela maj ut, när jag hade slutat blöda såklart. Hoppas innerst inne på att slippa få en mens imellan.. men den turen hade vi inte!

  • Mittnamn87

    Daphodil: Försökte ni aktivt igen? Hur var det att behöva vänta.. det är ju ändå 60 dagar och jag tycker redan att 35 Dagar är mycket

  • Ebo88
    Mittnamn87 skrev 2020-06-14 21:56:45 följande:

    Ebo88: vad skönt för er! Hur långt är du gången nu? Var du orolig under den graviditet?


    Hon är 6 månader nu :) hon kom den 6/12.

    Jag var rätt orolig. Jag har 2 änglabarn sedan innan jag fick missfallet i v.9 så det var min fjärde graviditet med Stella (vår lilla levande bebis)

    Hoppas det tar sig med ny graviditet för er snart :)
  • Anonym (AB)

    Fick missfall i mars, vet inte riktigt när det började, för hade liksom bruna flytningar tidigt i graviditeten, och sedan var det lugnt ett tag men sen började jag blöda efter någon vecka. Just då var jag väl runt v. 9.

    Nu är jag i alla fall gravid igen, vecka 5, hade en mens efter missfallet, vi försökte direkt efter jag slutade blöda av missfallet.

    Hoppas att denna graviditet går bättre och lycka till med er gravidresa! <3

  • Anonym (Som)

    Hej!

    Jag fick missfall i v 10 i april som visade sig vara en ofostrig graviditet. Blödde i typ två veckor, fick en mens i maj och nu har jag plussat igen, är i v 6. Vi har bokat ett privat ul om några veckor för att se att allt är ok då. :)

  • Steeph

    Ej gravid ännu men fick ma i februari så jag förstår dig. Vi är på vårat 3e försök nu. Trodde det skulle gå direkt efter men för oss har det inte gjort det. Hoppas vi båda plussar snart!

  • Mittnamn87
    Anonym (AB) skrev 2020-06-15 18:36:45 följande:

    Fick missfall i mars, vet inte riktigt när det började, för hade liksom bruna flytningar tidigt i graviditeten, och sedan var det lugnt ett tag men sen började jag blöda efter någon vecka. Just då var jag väl runt v. 9.

    Nu är jag i alla fall gravid igen, vecka 5, hade en mens efter missfallet, vi försökte direkt efter jag slutade blöda av missfallet.

    Hoppas att denna graviditet går bättre och lycka till med er gravidresa! <3


    Så var det för mig med!

    Mensen var sen med 10 dagar, men jag hade precis blivit sjukskriven för utmattning och tänkte att jag hade varit stressad och reagerade egentligen inte över att den var sen. Blodet var dock väldigt konstigt och jag mådde illa samt hde ont i rygg och bröst. Sen slutade det och sedan 7/5 kom ?allt?.

    Vad roligt! Hoppas det går hem för er. Vi fortsätter kämpa här nu, har precis haft mensen så jag håller verkligen tummarna och tårna..
  • Mittnamn87
    Anonym (Som) skrev 2020-06-15 18:57:58 följande:

    Hej!

    Jag fick missfall i v 10 i april som visade sig vara en ofostrig graviditet. Blödde i typ två veckor, fick en mens i maj och nu har jag plussat igen, är i v 6. Vi har bokat ett privat ul om några veckor för att se att allt är ok då. :)


    Jag beklagar! Hoppas att denna graviditet går hem fört er!!????
  • Mittnamn87
    Steeph skrev 2020-06-15 19:31:43 följande:

    Ej gravid ännu men fick ma i februari så jag förstår dig. Vi är på vårat 3e försök nu. Trodde det skulle gå direkt efter men för oss har det inte gjort det. Hoppas vi båda plussar snart!


    Bläääää... det är så jobbigt. Jag har inga förhoppningar samtidigt så är det dom störta förhoppningarna jag har. Men jag försöker att inte tänka på det... kommer nog dröja för oss med, hade varit utan min kopparspiral i 1år!!!!?!!! Innan jag blev gravid för första gången med min sambo...
  • Daphodil
    Mittnamn87 skrev 2020-06-14 22:18:59 följande:

    Daphodil: Försökte ni aktivt igen? Hur var det att behöva vänta.. det är ju ändå 60 dagar och jag tycker redan att 35 Dagar är mycket


    Ja vi försökte aktivt, tempade för att hitta ägglossning etc. Vet inte vad du menar med vänta 60 dagar?
  • BDN

    Jag fick missfall (MA i v. 13) i juli förra året, blev gravid 3 månader senare och är nu i v. 36. Blev gravid redan 1.5 månad efter missfallet också men fick missfall direkt på BIM då jag hade långdragna rester kvar som inte kom ut förrän med mensen samma månad som jag blev gravid. Så på så sätt blev jag gravid igen första vanliga mensen när resterna var ute och nu som sagt väntar jag mitt barn om en månad. Beklagar det du varit med om och önskar dig lycka till <3

Svar på tråden Gravid efter missfall?