• Ystadtjejen

    Ultraljud i coronatider

    Snart är det dags för RUL! Hur har ni haft det nu under Corona, får partners följa med på ultraljud? I vilket landsting i så fall? Antar att det ser olika ut i landet.

  • Svar på tråden Ultraljud i coronatider
  • Ystadtjejen

    Kan lägga till att jag ska på RUL i Malmö, men har inte riktigt fattat om partners får följa med eller inte.

  • caveat emptor

    Jag ska på RUL 1 juli, har gjort ett vaginalt ultraljud i vecka 7 och KUB i vecka 13. Ingen närstående får följa med, region Värmland. Står klart och tydligt i kallelsen till RUL.

  • Anonym (K)

    Jag känner flera gravida i olika delar av landet och alla har varit på rul men partnern har inte fått följa med för någon av dem.

  • Anonym (39)
    Ystadtjejen skrev 2020-06-15 08:03:11 följande:

    Är det ingen som varit på ultraljud sen februari?


    Jag var på RUL i början av februari, då fick partner följa med. Men sedan mitten av mars får partner inte följa med. Västra Götalandsregionen. Dock gjorde jag ett privat 3D-ultraljud i april och då fick partner följa med. Så privata mottagningar kan ha andra regler.
  • Anonym (Nix)

    Var på Rul i mars och han fick inte vara med. Stockholms län. Ställ in dig på det tyvärr ...

  • Ellifant

    Tyvärr får anhöriga inte följa med i region Skåne. Har gjorde mitt Rul i Kristanstad i april och då stod inget på kallelsen men det stod på hemsida. nu när jag fick Tid för Tul så stod det på kallelsen att man inte fick ha med anhörig. Super tråkigt då pappan missar mycket.

  • Anonym (Lotten833)

    Hej i Norrköping får partner inte vara med på ultraljud.Själv så får jag ultraljud varannan vecka pga komplikationer inte varit några problem att få göra ultraljud än så länge

  • Anonym (B)
    Anonym (Lotten833) skrev 2020-06-15 15:29:02 följande:

    Hej i Norrköping får partner inte vara med på ultraljud.Själv så får jag ultraljud varannan vecka pga komplikationer inte varit några problem att få göra ultraljud än så länge


    Självklart kommer ingen nekas ul vid komplikationer. Hur tänkte du där?
  • Ystadtjejen

    Åh, vad tråkigt att partnern inte får följa med! Vi båda ska ju bli föräldrar liksom. Visst att det är corona och man ska vara försiktig och så, men pappan är ju lika mycket förälder som mamman. Men tack för alla svar! Vi får förbereda oss på att bara jag får se vårt barn.

Svar på tråden Ultraljud i coronatider