• Anonym kille2003

    Göra slut med henne eller inte?

    Hej. Jag och min flickvän har varit tillsammans i snart 10 månader och jag känner att jag vill göra slut med henne. Men när jag väl är med henne känner jag mig trygg o Mår bra men när jag ör utan henne känns allt också bra och jag känner mig också begränsad när jag är med henne. Jag får inte vara med vem jag vill och får inte vara vän med vem jag vill. Särskilt tjejer. Hon blir lätt svartsjuk och börjar ofta tjafsa om ingenting. Jag känner ibland att jag skulle må bättre utan henne men samtidigt vill jag typ inte vara ifrån henne. Vad ska jag göra??

  • Svar på tråden Göra slut med henne eller inte?
  • Anonym (S)

    Snacka med henne, att hon måste ha tillit. Har hon inte det så kommer det inte hålla i längden ändå.

  • Richard1986
    Anonym kille2003 skrev 2020-06-15 17:14:56 följande:

    Hej. Jag och min flickvän har varit tillsammans i snart 10 månader och jag känner att jag vill göra slut med henne. Men när jag väl är med henne känner jag mig trygg o Mår bra men när jag ör utan henne känns allt också bra och jag känner mig också begränsad när jag är med henne. Jag får inte vara med vem jag vill och får inte vara vän med vem jag vill. Särskilt tjejer. Hon blir lätt svartsjuk och börjar ofta tjafsa om ingenting. Jag känner ibland att jag skulle må bättre utan henne men samtidigt vill jag typ inte vara ifrån henne. Vad ska jag göra??


    Prata med henne om hur du känner inför hennes svartsjuka. Att du känner att det begränsar dig och att du mår dåligt av att inte bli betrodd och inte litad på. Svartsjuka går tyvärr inte att trycka undan eller tänka bort. Då kommer erat förhållande bli som en briserande bomb i vilket fall som helst. Men det finns god hjälp att få av Psykoterapeut för att lära sig att hantera sina känslor och få bättre självkänsla och tillit. Men det måste hon vilja själv isåfall. Annars är det ingen idé. Prata med henne igen och sätt ner foten är mitt råd.
  • Anonym (Anonym kille2003)

    Ja jo o så fort jag försöker prata med henne så säger hon att hon är att hon bara är osäker o att hon övertänd ler och att jag får göra vad jag vill men då ?vet jag var jag har henne? o inte är lojal :/

  • Anonym kille2003
    Anonym (Anonym kille2003) skrev 2020-06-15 17:57:43 följande:

    Ja jo o så fort jag försöker prata med henne så säger hon att hon är att hon bara är osäker o att hon övertänd ler och att jag får göra vad jag vill men då ?vet jag var jag har henne? o inte är lojal :/


    Varje gång jag säger till henne också så säger hon att jag inte kan ta att hon är osäker o att jag kan göra slut om jag inte pallar med att hon är det :/
  • Anonym (Där har du svaret)
    Anonym kille2003 skrev 2020-06-15 18:23:14 följande:

    Varje gång jag säger till henne också så säger hon att jag inte kan ta att hon är osäker o att jag kan göra slut om jag inte pallar med att hon är det :/


    Säger du bara "Jaha, om du tvingar mig att välja mellan dig eller min frihet är det ett solklart val. Jag väljer mig själv". Du måste alltid välja kärleken till dig själv om du blir tvingad till att välja. Äkta kärlek tvingar dig inte till de valet, enkelt.
Svar på tråden Göra slut med henne eller inte?