• mrsmee

    Berätta om graviditet till midsommar med hälsning/dikt, behöver er hjälp!!

    Tänkte att midsommar är perfekt tillfälle att berätta för mina föräldrar att dom ska bli mormor och morfar! Tänkte köpa ett litet kort, lägga i en ultraljudsbild och skriva någon fin hälsning/dikt.. :)

    Är det någon här som skulle komma på något fint att skriva? Bebis är beräknad i november. Hade en tanke på att skriva något om dessa tråkiga Corona tider men att de här kanske skulle muntra upp lite.. men har totalt hjäääärnsläpp! Ni kanske kan hjälpa :) vore så tacksam!

  • Svar på tråden Berätta om graviditet till midsommar med hälsning/dikt, behöver er hjälp!!
  • Hhamrinf

    Grattis vad kul! Vi väntar tillökning i oktober och vi gav mina föräldrar en liten låda innehållande tossor, napp och en lapp med texten ?håll mina tossor varma, jag kommer att behöva dom i oktober?

  • Anonym (Doris)

    Kanske du kan skriva något i stil med ? midsommarnatten är magisk, den som lägger blommor under kudden drömmer du om sin tillkommande. Ni får lägga den här bilden under kudden och drömma om ert kommande barnbarn?.

    Eller: ?Folkhälsomyndigheten säger att vi inte kan göra några långväga resor det här året, så semesterbilderna blir med lokala. Här kommer dock en bild på vårt niomånaders resmål som ni får ta bilder av i november!?

  • Anonym (Doris)
    Anonym (Doris) skrev 2020-06-16 08:26:43 följande:

    Kanske du kan skriva något i stil med:

    Midsommarnatten är magisk, den som lägger blommor under kudden drömmer du om sin tillkommande. Ni får lägga den här bilden under kudden och drömma om ert kommande barnbarn.

    Eller:

    Folkhälsomyndigheten säger att vi inte kan göra några långväga resor det här året, så semesterbilderna blir mer lokala. Här kommer dock en bild på vårt niomånaders resmål som ni får ta bilder av i november!


    Inlägget såg konstigt ut så jag tog bort citationstecknen som syntes som frågetecken, och så har jag rättat ett ord som blev fel i den andra texten.
  • Anonym (..)

    Kolla gärna så ingen ofrivilligt barnlös kommer. Inte kul att få gravid-besked på stora högtider där man inte kan ta sig därifrån.

Svar på tråden Berätta om graviditet till midsommar med hälsning/dikt, behöver er hjälp!!