• Illevillan

    Fler 40+ gravida i Göteborg?

    Väntar 3:an , tidigt v 6. Är 42.. någon mer i Göteborg eller Sverige som vill dela lite erfarenheter?

    Jobbar som barnmorska men är ändå full av funderingar

  • Svar på tråden Fler 40+ gravida i Göteborg?
  • RiaraMaria

    Om jag får behålla barnet... Har nog fått gbs streptokocker igen. Dottern föddes för tidigt i v 34+5 med vattenavgång sjuk I det. Nu verkar jag ha fått det igen med bara blödning som symptom. Även blödning från urinblåsan. Fått antibiotika mot det o odling taget men barnet hade igår knappt ngt fostervatten men levde. Jag känner det röra sig fortfarande. Dricker o vilar. Det har slutat sippra vatten o nu även komma blod när jag kissar. Hoppas ju men prognosen är dålig. Den extrainkallade äldre manlige gynekologen var iskall o ville i princip aborterna direkt men gav mig tid. Hallå. Jag aborterar inget så länge hjärtat slår o jag inte får infektion med feber. Så arg över bemötandet! Så arg så jag blev mer paff än ledsen just där o då. Men höll det inom mig. Min sambo tycker jag ska ta reda på namn o anmäla honom.

  • AstoriaGBG

    41 år, bor i Lerum strax utanför Göteborg. Väntar barn 5 april men kommer bli igångsatt i mitten på mars pga min diabetes typ 1.

    Har 2 barn 7,5 år och 6 år.


    VN
  • Miamaria 79

    Hejsan! Här var inte så mycket aktivitet men skriver ändå. ????

    Är 41, har en 15 åring och en 11åring. Bor i Lerums kommun. Väntar en liten sladdis (med ny pappa) i april 2021. ????

Svar på tråden Fler 40+ gravida i Göteborg?