• Astriidlind

    Missfall efter cellprov?

    Tog ett cellprov igår. Idag v.12+0 fick jag missfall. Kan inte sluta tänka på ifall det har något samband.

  • Svar på tråden Missfall efter cellprov?
  • Astriidlind
    Snurranfian skrev 2020-06-17 17:24:58 följande:

    Det ska inte påverka!! Beklagar ditt missfall! <3


    Jag vet men kan inte sluta tänka på det. Att det kom helt plötsligt och dessutom i v.12 inte jättesent men lite mer ovanligt ändå. Har en son sen tidigare det hjälper my let men kan inte låta bli att sörja. Att gå igenom ett missfall önskar jag ingen. Tack <3
  • Snurranfian
    Astriidlind skrev 2020-06-17 18:29:26 följande:

    Jag vet men kan inte sluta tänka på det. Att det kom helt plötsligt och dessutom i v.12 inte jättesent men lite mer ovanligt ändå. Har en son sen tidigare det hjälper my let men kan inte låta bli att sörja. Att gå igenom ett missfall önskar jag ingen. Tack <3


    Förstår ju verkligen att du känner så. Du kanske ska prata med den som utförde cellprovet för att få höra dennes åsikt? Det är klart man vill veta varför man får missfall. Kram!!!
  • Astriidlind
    Snurranfian skrev 2020-06-17 20:15:20 följande:

    Förstår ju verkligen att du känner så. Du kanske ska prata med den som utförde cellprovet för att få höra dennes åsikt? Det är klart man vill veta varför man får missfall. Kram!!!


    Jag har pratat med min barnmorska men hon säger att hon va jätteförsiktig osv. Men när jag pratat med två andra vänner så tycker dom det låter konstigt. En sa att det finns en liten missfallsrisk men som är väldigt liten och en annan sa att hon inte fick göra cellprov när hon var gravid. Men oavsett så spelar det ingen roll nu ändå fostret är borta...
  • Querty

    Beklagar missfallet!

    Anledningen till att man inte tar cellprov efter en viss v i grav är att provet kan visa fel. Sen sa min barnmorska att det visat att en del som fått missfall i närheten av cellprov har kopplat ihop det och det har gjort att folk inte vågat ta sina prover om de sammanfaller med graviditet. Därför har en del regioner beslutat att skippa det helt under grav. Men som sagt spelar det ingen roll nu, hoppas kroppen återhämtar sig snabbt!

  • Astriidlind
    Querty skrev 2020-06-17 22:28:49 följande:

    Beklagar missfallet!

    Anledningen till att man inte tar cellprov efter en viss v i grav är att provet kan visa fel. Sen sa min barnmorska att det visat att en del som fått missfall i närheten av cellprov har kopplat ihop det och det har gjort att folk inte vågat ta sina prover om de sammanfaller med graviditet. Därför har en del regioner beslutat att skippa det helt under grav. Men som sagt spelar det ingen roll nu, hoppas kroppen återhämtar sig snabbt!


    Ja det är inte lätt att inte tro när det bara är en dag emellan och man annars mått bra. Men som sagt spelar ingen roll . Får försöka snart igen :)
  • Astriidlind
    Querty skrev 2020-06-17 22:28:49 följande:

    Beklagar missfallet!

    Anledningen till att man inte tar cellprov efter en viss v i grav är att provet kan visa fel. Sen sa min barnmorska att det visat att en del som fått missfall i närheten av cellprov har kopplat ihop det och det har gjort att folk inte vågat ta sina prover om de sammanfaller med graviditet. Därför har en del regioner beslutat att skippa det helt under grav. Men som sagt spelar det ingen roll nu, hoppas kroppen återhämtar sig snabbt!


    Ja det är inte lätt att inte tro när det bara är en dag emellan och man annars mått bra. Men som sagt spelar ingen roll . Får försöka snart igen :)
  • Astriidlind
    Querty skrev 2020-06-17 22:28:49 följande:

    Beklagar missfallet!

    Anledningen till att man inte tar cellprov efter en viss v i grav är att provet kan visa fel. Sen sa min barnmorska att det visat att en del som fått missfall i närheten av cellprov har kopplat ihop det och det har gjort att folk inte vågat ta sina prover om de sammanfaller med graviditet. Därför har en del regioner beslutat att skippa det helt under grav. Men som sagt spelar det ingen roll nu, hoppas kroppen återhämtar sig snabbt!


    Ja det är inte lätt att inte tro när det bara är en dag emellan och man annars mått bra. Men som sagt spelar ingen roll . Får försöka snart igen :)
Svar på tråden Missfall efter cellprov?