• Anonymsju

    Present till pedagogerna efter 2 terminer?

    Min 2,5 åring går snart på sommarlov och till hösten ska han börja på en ny förskola, han har gått på sin nuvarande sedan ibörjan september, knappt 1 år alltså. Så... ska jag/vi ge en sommarpresent? En " tack för denna tid" present?

    Min sambo tycker att det räcker med att säga just "tack för denna tid" och jag känner mig osäker, hur gör ni? Och ni som bytt efter bara 2 terminer, hur har ni gjort?

  • Svar på tråden Present till pedagogerna efter 2 terminer?
  • Magical

    Man behöver inte alls göra det. Gör det om ni tycker det känns bra och ni varit nöjda, men annars räcker det att säga tack för den här tiden. Om det känns jobbigt och som en plikt för att ni tror att man måste, så gör det inte. 

  • Anonymsju
    Magical skrev 2020-06-17 12:27:25 följande:

    Man behöver inte alls göra det. Gör det om ni tycker det känns bra och ni varit nöjda, men annars räcker det att säga tack för den här tiden. Om det känns jobbigt och som en plikt för att ni tror att man måste, så gör det inte. 


    Känns lite som en plikt då många verkar göra det? Samtidigt som vi varit nöjda oftast med förskolan, så vill man såklart visa det på nåt sätt. Dom vet ju att vi byter endast pga flytt.
  • Kodia

    Du behöver absolut inte göra det, men gärna säga några uppskattande ord sista dagen.
    Om du vill kan du köpa någon chokladask, pocketbok el. dyl till barnets pedagoger, eller fixa något till personalen gemensamt, tex en korg med frukt/godis som de kan ha i personalrummet, tillsammans med ett kort med en trevlig hälsning. 

Svar på tråden Present till pedagogerna efter 2 terminer?