• Anonym (Bahamas)

    Dålig hcg-stegring?

    Jag fick för två månader sen ett missfall väldigt tidigt.

    Jag blödde i 7 dagar som en riklig mens. Den 23 maj skulle jag enligt appen ha ägglossning, det stämde nog då jag hade såna flytningar.

    Den 7:e Juni testade jag svagt positivt. Då jag hade väldigt ont på höger sida, ett missfall precis bakom mig och en del cellförändringar fick jag göra ett VUL den 10 juni. Inget syntes mer än en tjockare slemhinna, domen blev graviditet, missfall eller utomkveds. Blodprovet visade ett hcg på 45. Jag fick en återbesöks tid till idag, alltså efter 7 dagar. Värdet låg idag bara på 285, även idag kunde hon inte se något förutom lite blod i buken och en antydan till lite blod i livmodern.

    Vad är det som händer? Det måste va helt orimligt med en normal graviditet vid en sån låg stigning? Eller har ägget fäst jätte sent? Jag är så förvirrad. Så.. har någon haft lågt hcg men som det gått bra för?

  • Svar på tråden Dålig hcg-stegring?
  • Johanna1986

    Ja tyvärr verkar de vara en dålig stigning. Vad säger läkaren? Du har Ju trots allt en stigning vilket tyder på att något växer. Har själv haft två utomkvedshavandeskap. Å för mig låter detta inte som något bra. Önskar så att jag kunde säga annat. Sedan ska du givetvis lyssna på vad en läkare säger till dig. Jag pratar bara om erfarenhet inte vetenskap. Önskar dig all lycka till <3

  • Anonym (Bahamas)
    Johanna1986 skrev 2020-06-17 22:27:10 följande:

    Ja tyvärr verkar de vara en dålig stigning. Vad säger läkaren? Du har Ju trots allt en stigning vilket tyder på att något växer. Har själv haft två utomkvedshavandeskap. Å för mig låter detta inte som något bra. Önskar så att jag kunde säga annat. Sedan ska du givetvis lyssna på vad en läkare säger till dig. Jag pratar bara om erfarenhet inte vetenskap. Önskar dig all lycka till <3


    Hon sa absolut ingenting förutom att vi ska vänta till måndag. Kanske jag som är nojig men jag hade hellre haft ett återbesök efter två dagar eller något... om det nu skulle sitta fel. Förut när de misstänkt utomkveds har jag haft besök varannan dag. Men nu som sagt tyckte hon att vi absolut kunde vänta till måndag
  • Johanna1986

    Usch va jobbigt för dig! Hoppas du får klarhet i detta. Men lova att åka in ifall du börjar blöda eller får ont!

  • Anonym (Bahamas)
    Johanna1986 skrev 2020-06-18 14:03:40 följande:

    Usch va jobbigt för dig! Hoppas du får klarhet i detta. Men lova att åka in ifall du börjar blöda eller får ont!


    Tack! Ja det kommer jag absolut göra. För tillfället håller jag tummarna super mycket att det är alldeles för tidigt bara och att ägget befruktades super sent.
Svar på tråden Dålig hcg-stegring?