• Stolt Farsa
    Wed 17 Jun 2020 22:29
    469 visningar
    7 svar
    7
    469

    Är tjejer bättre på att tänka på andra?

    Hur är det. Är tjejer/kvinnor bättre på att tänka på andra och mindre egoistiska?

  • Svar på tråden Är tjejer bättre på att tänka på andra?
  • Pentra
    Thu 18 Jun 2020 00:43
    #1
    +1

    Generellt sett; ja. Men det finns många undantag, åt båda håll. ... Mvh, Pentra

  • Anonym (Manne­n)
    Thu 18 Jun 2020 00:45
    #2

    Tjejer uppfostras helt klart till att tänka mer på andra, visa omsorg och hänsyn, ta ett större emotionellt ansvar, se till att alla i en grupp har det bra osv. jämfört med killar. Det förväntas att kvinnor ska ha dessa egenskaper. Dom förväntningarna finns inte på män. 

  • Anonym (aa)
    Thu 18 Jun 2020 00:51
    #3
    +1

    Samtidigt förväntas män att stå ut med vadsomhelst utan att klaga. Sen det där med att inte vara egoistisk tror jag är rätt så lika mellan könen. Kvinnor kan vara väldigt elaka som män bara på olika sätt.

  • Anonym (Nja)
    Thu 18 Jun 2020 01:04
    #4

    Beror på. Tills dom får höra från en bekant att "man får tänka på sig själv ibland". Inget fel med det, missuppfatta mig inte. Men när det går över gränsen och blir "jag tänker BARA på mig själv" så nja..

  • manoli­to
    Thu 18 Jun 2020 01:07
    #5
    +1

    Jag upplever motsatsen. Kvinnor är mycket bossigare, krävande och kräver att allt ska vara så som de själva vill medan män är mer anpassningsbara, gillar läget och accepterar det mesta bara kvinnan är nöjd och slutar klaga.

  • Anonym (My)
    Thu 18 Jun 2020 05:07
    #6

    Kvinnor servar och lämnar företräde utan att göra en galant gest av det. Inte alla och inte alltid såklart, men i en mycket högre utsträckning än män. Och män är så vana vid det att de sällan märker det, men de kan bli helt perplexa om en kvinna inte tar ett steg åt sidan för att släppa fram dem.

  • Anonym (S)
    Thu 18 Jun 2020 06:26
    #7

    Det beeor på vad man lägger i begreppen. Kvinnor (och fram för allt i äldre geneeationer) är mer uppfostrade att "serva", och att organisera de sociala aspekterna av livet ochpå så sätt " tänka på amdra".

    Men att man därför skulle vara en mindre egoistisk person tycker jag är fel att påstå. Det har inte med det att göra.

Svar på tråden Är tjejer bättre på att tänka på andra?