• Anonym (I)

    Värk efter sen abort

    Förra veckan var jag på sjukhuset för steg 2 av aborten. (inte frivillig abort, utan fosterskador) I vecka 15.

    De kunde på vul se en liten restbit som va kvar, men bedömde tillslut att jag blödde normalt och att allt var bra så jag fick åka hem.

    Nu har det gått en vecka. Sedan igår blöder jag inte längre men jag har fortfarande mycket mensvärk.

    Det enda jag kan läsa mig till är att man ska söka vård vid feber, stor smärta eller blödningsproblematik.

    Min värk känns precis som mensvärk, molande, starkare ibland, både rygg och mage.

    Så jag undrar, ni som gjort abort,, hur har värken efteråt varit, och hur länge?

    Eller är det nån mer insatt som vet vad som är normalt gällande värk efteråt?

    Jag hade tänkt ringa avdelningen och fråga, men de har angett fel telefonnummer på pappret jag fick av dom. Och växeln kopplar mig bara fel, så får inte tag i någon där.

  • Svar på tråden Värk efter sen abort
  • mamaleona

    Är smärtorna "vågaktiga" dvs kommer o går? Då är det högst antagligen sammandragningar, livmodern arbetar. Följ med läget, kommer en stor blödning åker du in. Hälsn en bm

  • Anonym (I)
    mamaleona skrev 2020-06-18 07:44:51 följande:

    Är smärtorna "vågaktiga" dvs kommer o går? Då är det högst antagligen sammandragningar, livmodern arbetar. Följ med läget, kommer en stor blödning åker du in. Hälsn en bm


    Å tack för svar. Ibland behöver man bara höra det uppenbara. Ja det är väldigt likt mensvärk, som att livmodern arbetar.
Svar på tråden Värk efter sen abort