• Anonym (Pearl)

Är det tantvarning på att ha pärlor?

Äkta vita pärlor är det tantvarning att använda det? Hur undviker man att inte se ut som en tant om man gärna vill gå med pärlor? Små pärlor som örhängen är ju fint men vilka andra guldsmycken blir fint med det? Pärlhalsband är det för mycket till vardags?

• Svar på tråden Är det tantvarning på att ha pärlor?
  • Anonym (22-åring)

Jag tycker att det är så fint med pärlor! Visst kan det se lite tantigt ut, men det beror ju på resten av vad man har på sig i övrigt. Också skitsnyggt att ha till typ jeans och t-shirt.

• Anonym (Lena)

Jag skulle säga att det beror helt på hur man ser ut för övrigt, dvs vilka kläder man bär.

• Anonym (Lena)

Jag skulle säga att det beror helt på hur man ser ut för övrigt, dvs vilka kläder man bär.

• Anonym (Madde)
    Anonym (Pearl) skrev 2020-06-18 14:37:04 följande:

Äkta vita pärlor är det tantvarning att använda det? Hur undviker man att inte se ut som en tant om man gärna vill gå med pärlor? Små pärlor som örhängen är ju fint men vilka andra guldsmycken blir fint med det? Pärlhalsband är det för mycket till vardags?

Ja det är verkligen tantvarning enda gången det kan vara okey att bära är på bal eller bröllop men annars är det passé tyvärr.

Till pärlor i ögonen har man inget halsband allt däremot ett pärlarmband är snyggt.
  • Anonym (Iris)

Tycker inte att det behöver se tantigt ut! Som de andra redan sagt beror det ju på hur man klär sig i övrigt och såklart även hur själva smycket ser ut.

Pärlhalsband måste inte bli för mycket till vardags, men då bör du också ha det till en rätt casual outfit. Tycker att pärlor även blir väldigt fint i ringar. Sen måste man ju inte hålla sig till vita pärlor heller. Jag har själv länge varit på jakt efter de perfekta örhängena med svarta eller mörkgrå pärlor. 

Vet inte hur lätt det är att beställa till Sverige, men om inte enbart för inspiration, är det ju kul att kika på Catbirds pärlsmycken. De är absolut inte tantiga.

• Anonym (Pearl)
    Anonym (22-åring) skrev 2020-06-18 15:03:54 följande:
    Jag tycker att det är så fint med pärlor! Visst kan det se lite tantigt ut, men det beror ju på resten av vad man har på sig i övrigt. Också skitsnyggt att ha till typ jeans och t-shirt.
    Tänker du bara på örhängen eller även halsband, att det är fint alltså? Vilken sorts kläder eller smyckeskombination tycker du gör det tantigt?
    Anonym (Lena) skrev 2020-06-18 15:29:46 följande:
    Samma fråga som ovan, vad ska man absolut inte ha på sig om man inte vill se ut som en tant med sina pärlor?
    Anonym (Madde) skrev 2020-06-18 15:38:49 följande:
    Ja det är verkligen tantvarning enda gången det kan vara okey att bära är på bal eller bröllop men annars är det passé tyvärr.
    Till pärlor i ögonen har man inget halsband allt däremot ett pärlarmband är snyggt.
    Tror inte att det är passé för jag läste att det är hett våren 2020 men generellt så förknippas pärlor säkert för gemene man med gamla tanter.

Kan hålla med om att det nog är få halsband som gör sig bra i kombination med örhängen då pärlor i öronen verkligen drar blicken dit. Ser på en tv-serie där tjejen nästan alltid har pärlor i öronen och varje gång hon kommer i bild så dras min blick dit fast det är små pärlor.

• Anonym (Pearl)
    Anonym (Iris) skrev 2020-06-18 16:01:20 följande:
    Tycker inte att det behöver se tantigt ut! Som de andra redan sagt beror det ju på hur man klär sig i övrigt och såklart även hur själva smycket ser ut.

Pärlhalsband måste inte bli för mycket till vardags, men då bör du också ha det till en rätt casual outfit. Tycker att pärlor även blir väldigt fint i ringar. Sen måste man ju inte hålla sig till vita pärlor heller. Jag har själv länge varit på jakt efter de perfekta örhängena med svarta eller mörkgrå pärlor. 

Vet inte hur lätt det är att beställa till Sverige, men om inte enbart för inspiration, är det ju kul att kika på Catbirds pärlsmycken. De är absolut inte tantiga.
    Jag har faktiskt ett par svarta pärlörhängen med diamanter som jag fick när jag var ung men jag går aldrig med dom. Kanske ska leta fram dom och ge dom en ny chans. Det är precis nu jag har fått upp ögonen för pärlor faktiskt. Det kanske är tantvarning på mig? 

Frågar även dig hur man inte ska klä sig eller kombinera smycken om man vill ha på sig pärlor, främst örhängen.

Har aldrig hört om Catbird men ska googla.
  • Magical
    Anonym (Pearl) skrev 2020-06-18 14:37:04 följande:

jo lite tantvarning är det väl, på så sätt att just äldre damer hade det förr. Men jag tänker på min mormors generation och jag tror nog att det har förändrats till idag? 
  • Anonym (Sigrid)

Jag har pärlörhängen varje dag sedan jag var 16 år. Är 32 år nu. Farmors pärlhalsband som jag ärvde kommer fram titt som tätt, gärna under en skjorta eller till en klänning. Jag tycker att det är fantastiskt vackert med pärlor. Min stil i övrigt är lågmäld och klassisk.

Har inte fått höra att jag ser tantig ut, men däremot är det flera som trott att jag är moderat trots att jag verkligen är gråsosse.

• Anonym (Lena)
    Anonym (Pearl) skrev 2020-06-18 16:04:06 följande:
    Tänker du bara på örhängen eller även halsband, att det är fint alltså? Vilken sorts kläder eller smyckeskombination tycker du gör det tantigt?
    Anonym (Lena) skrev 2020-06-18 15:29:46 följande:
    Samma fråga som ovan, vad ska man absolut inte ha på sig om man inte vill se ut som en tant med sina pärlor?Tror inte att det är passé för jag läste att det är hett våren 2020 men generellt så förknippas pärlor säkert för gemene man med gamla tanter.

Kan hålla med om att det nog är få halsband som gör sig bra i kombination med örhängen då pärlor i öronen verkligen drar blicken dit. Ser på en tv-serie där tjejen nästan alltid har pärlor i öronen och varje gång hon kommer i bild så dras min blick dit fast det är små pärlor.

Tantkläder och tantfrisyr är väl det som utmärker en tant, tycker jag.

När det gäller smycken så ska man ha det som man gillar och trivs i, är lite allergisk mot alla som bara bär det som är mode just nu. Opersonligt, tycker jag.
  • Anonym (A)

Jaa!

Jag ser så tantig ut så det är inte klokt i pärlor, som genom ett trollslag!

Även min kompis envisades med att bära ett ärvt pärlhalsband rätt länge, o hon såg så gammal ut så det var inte klokt. Pärlor är svårt tyvärr för de är ju vackra i sog själva

• Anonym (Johanna)

Det är så vackert med pärlor till brun hud på sommaren. Både till retroklänning och till jeans och skjorta. Ännu snyggare på ung slät hud än på en gammal dam.

• Anonym (Pearl)
    Magical skrev 2020-06-18 16:18:22 följande:
    jo lite tantvarning är det väl, på så sätt att just äldre damer hade det förr. Men jag tänker på min mormors generation och jag tror nog att det har förändrats till idag? 
    Jag tänker själv spontant på som du säger mormors generation när jag tänker på pärlor. Kan även tänka mig att det är lättare att komma undan med pärlor om man är 25 år jämfört med 45 år. Risken att hamna i tantvarningsfällan måste ju vara lättare vid 45. Det krävs ju inte så mycket ansträngning för att se tantig ut när man redan är halvgammal, ha ha. Så hur kan man bära pärlor utan att se äldre ut än man är om man har passerat ungdomen? Det är frågan, det...

• Anonym (A 2)

Nej, det tycker jag inte.

• Anonym (Pearl)

Alla skriver att tantkläder och tantfrisyr utmärker en tant men VAD är det mer exakt? Beskriv!  Drömmer

• Anonym (Maskrosen)

Har haft pärlor sen jag var 5 år och älskar dom.

Det är äkta saltvattenspärlor.

Förr hade jag dem mest vid festliga tillfällen men nu har jag dem ofta till vardags också.

Tänk på att äkta pärlor måste bäras för att behålla lystern.

• Anonym (Smycken)
    Anonym (22-åring) skrev 2020-06-18 15:03:54 följande:

Är det öronsmycken?
Svar på tråden Är det tantvarning på att ha pärlor?