Anonym (22-åring) skrev 2020-06-18 15:03:54 följande:
Jag tycker att det är så fint med pärlor! Visst kan det se lite tantigt ut, men det beror ju på resten av vad man har på sig i övrigt. Också skitsnyggt att ha till typ jeans och t-shirt.
Tänker du bara på örhängen eller även halsband, att det är fint alltså? Vilken sorts kläder eller smyckeskombination tycker du gör det tantigt?
Anonym (Lena) skrev 2020-06-18 15:29:46 följande:
Jag skulle säga att det beror helt på hur man ser ut för övrigt, dvs vilka kläder man bär.
Samma fråga som ovan, vad ska man absolut inte ha på sig om man inte vill se ut som en tant med sina pärlor?
Anonym (Madde) skrev 2020-06-18 15:38:49 följande:
Ja det är verkligen tantvarning enda gången det kan vara okey att bära är på bal eller bröllop men annars är det passé tyvärr.
Till pärlor i ögonen har man inget halsband allt däremot ett pärlarmband är snyggt.
Tror inte att det är passé för jag läste att det är hett våren 2020 men generellt så förknippas pärlor säkert för gemene man med gamla tanter.
Kan hålla med om att det nog är få halsband som gör sig bra i kombination med örhängen då pärlor i öronen verkligen drar blicken dit. Ser på en tv-serie där tjejen nästan alltid har pärlor i öronen och varje gång hon kommer i bild så dras min blick dit fast det är små pärlor.