• Missgully

    Är i v.13 plus och är helt ensam.

    Jag och kille planerade att bli gravid. Nu e jag gravid i v.13. Vi bor än så länge på två olika ställen.

    Så nu har han börjat med att åka upp till huset och dricka öl utan att säga nått till mig. Jag ska flytta till e 2:a om 1 v. Han ignorerar mig och skyller allt på mig. Han stöttar inte eller nått under graviditeten han bryr sig inte ens om att hjälpa till med flytten. Känner mig så ensam och ledsen. Sen har jag knappt några att umgås med så ligger själv och gråter mig till sömns. Vad ska jag göra.? Älskar han men orkar inte med att han bara drar och inte gör av sig.

  • Svar på tråden Är i v.13 plus och är helt ensam.
  • LittleSunshine84

    Försök att skapa en stabil och bra vardag för dig själv och det kommande barnet. Räkna inte med din kille för han verkar bara göra dig besviken.

    Se flytten som en nystart :)

  • Missgully

    Ja Jag får försöka med det. Så tråkigt bara för trodde han skulle vara mer stöttande mot mig och hjälpa mig. Sen när han blir sur så ignorerar han mig i flera dagar och jag försöker prata med han för jag vill veta vad som är fel. Åkte till och med upp till han en gång och försökte få kontakt med han i flera timmar men han bara ignorerade mig och puttade undan mig eller reste sig och gick iväg. Han är jätte trevlig mot alla andra men min behandlar han som luft och tar mig i andra hand hela tiden. Han struntar i om han sårar mig.

    Jag vill inte bråka så tillslut så tar jag på mig allting och säger att det är mitt fel fast det är han som behandlar mig fel. För han förstår inte att han gör fel.

    Mår riktigt dåligt och är konstant ledsen. Och känner mig jätte ensam i graviditeten. Och ibland undrar jag om jag kommer klara det själv. Jag hade ju inte räknat med att det skulle bli såhär.

  • Lucia N

    Det låter som att du hade klarat dig bättre utan honom, han behandlar dig verkligen illa!

    Om du har bekanta som du vill bli bättre vän med, bjud in dem till en liten inflyttningsfest kanske?

    Och se om du hittar någon mammagrupp/föräldragrupp på facebook där du kan få stöd! Är själv med i en grupp som heter bf januari 2021 och det är skönt att dela gravidupplevelsen med andra tycker jag.

    Kanske kan du hitta andra blivande mammor på samma ort som du genom fb också, många oavsett om de är ensamstående eller ej vill gärna umgås med andra i samma situation, så det är ett utmärkt tillfälle att göra nya bekantskaper!

  • Missgully

    Ja jag får försöka klara mig själv. Nu ignorerar han mig igen och ser han är inne på Facebook. Flytten sker på lördag så får väl se om han hör av sig efteråt. Vet inte om jag kanske ska ignorera han då? Så han får känna hur jag känner mig. Himla typiskt allt jämt ska hända samtidigt. Men är trött på bli behandlad såhär så vi får nog gå skilda vägar.

    Ja det ska jag kika på. Tack för tipset :)

Svar på tråden Är i v.13 plus och är helt ensam.