• Anonym (Trötter)

Någon som tar propavan?

Någon som tar Propavan eller inte kunde fortsätta pga av dåsighet? Jag fick propavan utskrivet pga av jag sover dåligt. Jag märkte att jag blev dåsig på morgonen. Och jag vill ju inte fortsätta med dom då. Jag går upp tidigt på morgonen då jag jobbar. Vill ju kunna sova men inte vara dåsig på morgonen. Men det kanske man blir alla sömntabletter?

• Svar på tråden Någon som tar propavan?
  • Anonym (ätit i flera år)

Propavan har en halveringstid på 8 timmar. De är till för att göra en dåsig så att även om man vaknar flera ggr per natt så kan man somna om. Insomningstabletter däremot är just för att somna och har istället en halveringstid på 3 timmar. Dock är de mer beroendeframkallande. Jag har ätit båda sorterna i flera år. Men visst är man fortfarande dåsig på morgonen. Jag brukar ta propavan 2 timmar före sänggående.

• Drottningen1970

Ja. Känner ingen dåsighet längre. Bara första veckorna. Ta inte för sent utan ca 2 timmar innan läggdags.

• Anonym (Trötter)
    Anonym (ätit i flera år) skrev 2020-06-19 14:57:52 följande:

Propavan har en halveringstid på 8 timmar. De är till för att göra en dåsig så att även om man vaknar flera ggr per natt så kan man somna om. Insomningstabletter däremot är just för att somna och har istället en halveringstid på 3 timmar. Dock är de mer beroendeframkallande. Jag har ätit båda sorterna i flera år. Men visst är man fortfarande dåsig på morgonen. Jag brukar ta propavan 2 timmar före sänggående.

Men jag som går o lägger mig kl 8 och går upp kl 4.30. När ska jag ta den då så jag slipper dåsigheten?
  • Anonym (Noll)

Jag har tagit denna medicin. Den är totalt verkningslös på mig. Läkaren varnade mig för dåsighet på morgonen. Men, som skrivet, noll effekt. Känns som sockerpiller

Svar på tråden Någon som tar propavan?