• Fri 19 Jun 2020 17:28
    1214 visningar
    4 svar
    4
    1214

    Missfall - problem med immunförsvar?

    Hej på er! Är nu tidigt gravid för tredje gången efter ett MA som avstannat v 9 och ett i v 6. Alla tre graviditeter har uppkommit genom ivf.

    Inför denna tredje gång har jag fått hjälp med kortison och trombyl samt ett intralipiddropp som togs precis vid plus. Misstänker nämligen att mitt immunförsvar ställt till det då jag är allergiker och nästan aldrig sjuk. Förra missfallet hade jag konstiga symtom med klåda och ledvärk. Nu har denna jäkla ledvärk dykt upp igen trots ny behandling som ska dämpa kroppen..

    Någon annan som känner igen symtom med ledvärk innan missfall? Tog droppet för en dryg vecka sedan så jag tycker att det fortfarande borde verka.. klurar på att höja kortisondosen som nu är 10 mg.. Eller kan ledvärk vara normalt i tidig graviditet?

    Har tyvärr inget jätteförtroende för kvinnan som ger dropp och ordinerat kortisondos så därför vänder jag mig hit också.

    All erfarenhet mottages tacksamt!!

    Mvh uppgiven och orolig

  • Svar på tråden Missfall - problem med immunförsvar?
  • Sat 20 Jun 2020 17:35
    #1

    Går du hos barnmorskan Marie på Fertilitetplus för il-dropp? Kom till Atentråden istället. Där är vi många som har kämpat mot infertilitet och immunproblem och många har fått barn tack vare Dr Ds behandling. Tråden heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".

    Kan också rekommendera dig att köpa och läsa boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Det var han som först började behandla kvinnor med immunproblem och barnlöshet i USA på 1990-talet. Finns på Bokus och Adlibris. Jättebra bok, den förklarar allt om immunproblem.och behandling.

  • Tue 1 Jun 2021 19:52
    #2

    Hej! Hittade din tråd nu och undrar hur det gått för dig! Har haft ett ma och två tidiga mf och vid mf har jag haft samma som du med ledvärk!

    Hoppas allt gått bra för dig?

  • Fri 2 Jul 2021 08:46
    #3
    Diosali skrev 2021-06-01 19:52:27 följande:

    Hej! Hittade din tråd nu och undrar hur det gått för dig! Har haft ett ma och två tidiga mf och vid mf har jag haft samma som du med ledvärk!

    Hoppas allt gått bra för dig?


    Ivig är med immundämpande. Har lite över.
  • Anonym (Anna)
    Sat 24 Jul 2021 22:06
    #4

    Hej, jag fick många missfall och blev rekommenderad att söka hjälp via akupunktur. Jag fick akupunkturbehandling hos Susana Quintela vid St eriksplan. Efter ett år av regelbunden behandling blev jag gravid och födde min dotter. Vill dela med mig av detta.

Svar på tråden Missfall - problem med immunförsvar?