• ensamärstark

    Plus idag Äl+9 men har spottings!

    Hur lyder era erfarenheter med spottings?

    Jag plussade precis på Äl+9 men har haft spottings i fyra dagar!

    Vi har kämpat i 10 månader nu, andra försöket med letrozol o bara en äggstock!

    Jag har alltid spottings från en vecka efter Äl tills mens kommer runt Äl+10-12

    Stor risk att jag har lågt progesteron

    Jag vill vara sååå glad men är sååå rädd!!!

  • Svar på tråden Plus idag Äl+9 men har spottings!
  • Nykär15

    Åh hoppas det stannar! Men du har inte fått utskrivet Lutinus eller så? Om du fått Letrozol har ni väl gjort en utredning och då kollar man ju nivå av progesteron på dag 21? (Under utredningsmånaden)

  • ensamärstark
    Nykär15 skrev 2020-06-19 22:55:47 följande:

    Åh hoppas det stannar! Men du har inte fått utskrivet Lutinus eller så? Om du fått Letrozol har ni väl gjort en utredning och då kollar man ju nivå av progesteron på dag 21? (Under utredningsmånaden)


    Nej hon har aldrig kollat progesteron på mig. Trots att jag sagt att jag misstänker det. Har pco och bara en äggstock, flera symtom som stämmer in på det med..
  • Nykär15
    ensamärstark skrev 2020-06-19 22:59:01 följande:

    Nej hon har aldrig kollat progesteron på mig. Trots att jag sagt att jag misstänker det. Har pco och bara en äggstock, flera symtom som stämmer in på det med..


    Kanske kan köpa kräm och ta? Det finns en med högdos 100 mg /dag.

    Jag har med bara en äggledare :/

    Konstigt att de inte tagit alla prover om man väljer använda Letrozol.
  • ensamärstark
    Nykär15 skrev 2020-06-20 09:28:51 följande:

    Kanske kan köpa kräm och ta? Det finns en med högdos 100 mg /dag.

    Jag har med bara en äggledare :/

    Konstigt att de inte tagit alla prover om man väljer använda Letrozol.


    Det tycker jag med faktiskt!

    Dom har endast kollat AMH? och TSH?

    Progesterall o sådant finns ju inte att köpa längre :/
  • Nykär15
    ensamärstark skrev 2020-06-20 09:32:22 följande:

    Det tycker jag med faktiskt!

    Dom har endast kollat AMH? och TSH?

    Progesterall o sådant finns ju inte att köpa längre :/


    Hört att moodmama har krämen! Jag har spanska vagitorier hemma, med utgången datum som jag fick ta ett paket denna gången innan jag fick mina Lutinus, de kan du få ta över om du vill?

    Sen hade jag 1 tub svag kräm och en helt ny stark hemma med som jag köpte 2017.
  • Nykär15

    Det var btw en usel utredning du fått, inte några direkta prov som säger något om balansen i kroppen ju...TSH är ju bra, AMH säger ju bara äggreserven. Resten viktiga prov tas på dag 3-4 och dag 21, och nog de man borde kolla mest.

  • ensamärstark
    Nykär15 skrev 2020-06-20 09:56:13 följande:

    Det var btw en usel utredning du fått, inte några direkta prov som säger något om balansen i kroppen ju...TSH är ju bra, AMH säger ju bara äggreserven. Resten viktiga prov tas på dag 3-4 och dag 21, och nog de man borde kolla mest.


    Alltså egentligen är det ju inte en direkt utredning jag fått. Tanken från början var att jag sökte för värk o blödningar. Då hitta hon en tumör på/i ena äggstocken så den fick opereras bort i december. Sedan har jag pco som är känt sedan innan. Så hon sa att hon kunde skriva ut letrozol om vi ville ha som hjälp. Sen tog hon dessa prover bara
  • Nykär15
    ensamärstark skrev 2020-06-20 10:08:34 följande:

    Alltså egentligen är det ju inte en direkt utredning jag fått. Tanken från början var att jag sökte för värk o blödningar. Då hitta hon en tumör på/i ena äggstocken så den fick opereras bort i december. Sedan har jag pco som är känt sedan innan. Så hon sa att hon kunde skriva ut letrozol om vi ville ha som hjälp. Sen tog hon dessa prover bara


    Tycker du ska be om mer om det behövs, men hoppas detta går vägen för dig så du slipper :)
  • ensamärstark
    Nykär15 skrev 2020-06-20 11:48:29 följande:

    Tycker du ska be om mer om det behövs, men hoppas detta går vägen för dig så du slipper :)


    Ja oxh nu har mottagningen semesterstängt. Så jag kommer vara i vecka 8 när jag ringer och bekräftar graviditet och då har jag blivit lovad ett VUL
  • Nykär15
    ensamärstark skrev 2020-06-20 13:03:37 följande:

    Ja oxh nu har mottagningen semesterstängt. Så jag kommer vara i vecka 8 när jag ringer och bekräftar graviditet och då har jag blivit lovad ett VUL


    Det är ju skönt iaf, med vul. Var på mitt första förra veckan. Vecka 8+3 nu och nästa blir NIPT när jag är 10+1. Så rädd varje gång...för att se om hjärtat slår.
  • ensamärstark
    Nykär15 skrev 2020-06-20 13:41:22 följande:

    Det är ju skönt iaf, med vul. Var på mitt första förra veckan. Vecka 8+3 nu och nästa blir NIPT när jag är 10+1. Så rädd varje gång...för att se om hjärtat slår.


    Ja nu har vi kämpat så mycket o hårt för o bli gravida så man hade nästan glömt att nu väntar nio månader av oro.

    Jag har dessutom två tidiga missfall bakom mig så det oroar mig mycket!
  • Nykär15
    ensamärstark skrev 2020-06-20 14:10:12 följande:

    Ja nu har vi kämpat så mycket o hårt för o bli gravida så man hade nästan glömt att nu väntar nio månader av oro.

    Jag har dessutom två tidiga missfall bakom mig så det oroar mig mycket!


    Ja den oron som slår till när man väl fått positivt är inte lätt hantera den heller...jag har både missfall, sent MA och ett X i bagaget nu...så hoppas så innerligt på vårt lilla mirakel <3
  • ensamärstark
    Nykär15 skrev 2020-06-20 15:16:14 följande:

    Ja den oron som slår till när man väl fått positivt är inte lätt hantera den heller...jag har både missfall, sent MA och ett X i bagaget nu...så hoppas så innerligt på vårt lilla mirakel <3


    Jag håller tummar och tår för oss båda <3 när har du BF?
  • Nykär15
    ensamärstark skrev 2020-06-20 17:57:01 följande:

    Jag håller tummar och tår för oss båda <3 när har du BF?


    26/1-21 <3 när blir ditt?

    Håller med tummarna för oss båda :)
  • ensamärstark
    Nykär15 skrev 2020-06-20 19:01:25 följande:

    Har du tagit nåt mer test?


    2mars här.

    Ja, fast inte av samma sort. Men tog ett cb pluss och det är starkare än cb testa tidigt som jag tog igår

  • Nykär15
    ensamärstark skrev 2020-06-20 19:32:12 följande:

    2mars här.

    Ja, fast inte av samma sort. Men tog ett cb pluss och det är starkare än cb testa tidigt som jag tog igår


    Men du fick positivt på digitalt med såg jag? Grattis!!
  • Mmmiam

    Jag har som dig, blödningar mellan ägglossning fram till mens! Är i vecka 12 nu och hade blödningar i början av grav, blödningarna upphörde dock för ca två v sedan! Förra grav fick jag missfall i v 10. Har valt att inte ha sex/orgasm nu när jag vet att jag haft blödningar då det känns säkrare för mig! Hoppas att graviditeten håller i sig för båda oss två! Har ultraljud nästa vecka!

Svar på tråden Plus idag Äl+9 men har spottings!