• vanas

    Hjälp hjälp

    Hej! Nu är de så att jag är på BIM+2 och har absolut inga mensvärk, min mens brukar vara regelbundet och jag brukar ha sån jäkla mensvärk ett par dagar innan och ofta vet jag när mensen kommer men nu har jag inte alls haft mensvärk, kanske pyttelite Då o då men inte som jag brukar. Och så är jag uppblåst i magen , ömma bröst , men ja såna symtom brukar man ha innan mens också? Gjorde ett test för tre dagar sen dock med testa tidigt gravtest och de visade negativt.

    Va tror du?? Är det kroppen som lurar? Eller kan det finnas någon hopp?

  • Svar på tråden Hjälp hjälp
  • PelloBello

    Kollar du din ägglossning på något sett så du vet när du hade äl?

    Antingen är du gravid, ta ett nytt test?

    Eller så är mensen sen. Det kan den bli om äl blivit senare eller om äl uteblivit.

    Hoppet är ju int elever förens du börjar blöda iaf :)

  • vanas

    Jag följer med appen FLO. Kan äl uteblir? Är det vanligt????? brukar ha regelbundet mens. Cykel på 28-29 men nu är jag inne på 31 dagar.

    Jag hade även rosa flytningar på bm dagen och så mensen jag nu kommer mensen men icke

  • PelloBello
    vanas skrev 2020-06-20 19:39:21 följande:

    Jag följer med appen FLO. Kan äl uteblir? Är det vanligt????? brukar ha regelbundet mens. Cykel på 28-29 men nu är jag inne på 31 dagar.

    Jag hade även rosa flytningar på bm dagen och så mensen jag nu kommer mensen men icke


    I snitt har man mens 12ggr/år. Och ägglossning 10ggr/år. Så att ägglossningen uteblir nångång är fullt normalt. Det brukar märkas på om mensen är sen, Elle rmer sparsam Eller helt enkelt beter sig lite annorlunda nån gång.

    Att bara följa en app ger inte så mkt info. Även ägglossningen kan bli sen någon månad, det kan inte en app räka ut. Och är ägglossningen några dagar sen så blir även mensen sen.
  • vanas

    Tack för svar. Men med de symtomen jag har, kan det ändå finnas hopp????? eller låter det bara som att jag är skengravid. Haha vågar inte testa än förens på måndag..

  • PelloBello
    vanas skrev 2020-06-20 20:14:34 följande:

    Tack för svar. Men med de symtomen jag har, kan det ändå finnas hopp????? eller låter det bara som att jag är skengravid. Haha vågar inte testa än förens på måndag..


    Symptomen säger inte så mkt. Kan vara pms, kan vara graviditet, kan vara skengravid. Jag får aldrig efter symptom, utan lägger all tillit till testen.
Svar på tråden Hjälp hjälp