• cecilian78

    Vecka 6

    Är i vecka 6 (5+2).

    Började dagen med att få ont i magen som mensvärk, även i ryggen. Känt av magen ett par dagar men det i sig ska ju vara normalt. Igår kom det en blödning när jag gick på toa. En rejäl. Tog på en binda. Inget mer hände. Varje gång jag går på toa kommer det men inte när jag går omkring, sitter och står. Vaknade idag, inte samma smärta diffusa molvärk längre vilket är skönt men blödningen är samma som igår.

    Såå orolig att det är kört. Försökt i 1 år och senast i dec fick jag missfall men då blödde jag konstant och jätte mycket men hade inte så ont

  • Svar på tråden Vecka 6
  • bananmilkshake

    Hej. Är lite i samma sits. Jag är i v.6 och för några dagar sedan fick jag sparsamma bruna flytningar. Väldigt ljusa. Sen en ljust, ljust rosa flytning. Efter det samma ljusbruna några dagar men idag är det mörkare brunt. Det kommer och går. Värker lite i magen och ibland också i ryggen. Är så ledsen över att det kanske är kört. Ska på inskrivningssamtal på onsdag och hoppas jag inte får anledning att avboka. Hur går det för dig? 

  • cecilian78

    Åh nej =( Ja det är minst sagt jobbig situation detta. Har du märkt om dina symtom blivit mindre? Jag kan tycka att brösten inte ömmar riktigt lika mkt längre. Har inbokad telefontid med BM i morgon för att boka inskrivningssamtal men känns inte som det behövs längre. Får se vad dom säger i morgon

    Mår okej, lite hård och spänd över livmoder och mina blödningar har minskat något

  • bananmilkshake
    cecilian78 skrev 2020-06-21 19:53:35 följande:

    Åh nej =( Ja det är minst sagt jobbig situation detta. Har du märkt om dina symtom blivit mindre? Jag kan tycka att brösten inte ömmar riktigt lika mkt längre. Har inbokad telefontid med BM i morgon för att boka inskrivningssamtal men känns inte som det behövs längre. Får se vad dom säger i morgon

    Mår okej, lite hård och spänd över livmoder och mina blödningar har minskat något


    Jag vet inte riktigt, eftersom dom gått väldigt upp och ner ända från början. Jag har dock börjat må lite illa dom senaste dagarna men tänker att om det nu är ett missfall så kanske det beror på det. Mina bröst har inte ömmat alls, bara bröstvårtorna som ömmat/svidit lite och det är kvar iaf. Men magen känns liksom som kramper, mer än att det skulle vara växtvärk. :( 

    Hoppas dom tycker du ska boka ändå. Jag har läst väldigt många glada historier också av folk som haft som du och jag, och så har det ändå funnits ett hjärta som slår och allt har gått bra.
  • cecilian78

    Ja man lever lite på hoppet såklart. Någonstans har man gett upp men samtigt finns en glimt av hopp trots allt. Också läst en del glada historier. Fick missfall i december och då var det helt annorlunda. Direkt efter det bruna började jag blöda i loppet av någon timma och det var kraftiga blödningar. Så är ju inte fallet denna gång. Håller tummarna att allt går vägen för dig <3

  • bananmilkshake

    Verkligen. Jag försöker tänka att jag måste låta det vara, det blir ju inte bättre av att jag oroar mig. Men svårt är det. Usch vad tråkigt med ditt förra missfall, men ja, ge inte upp hoppet! Jag håller tummarna för dig också! <3

Svar på tråden Vecka 6