• ailime

    Digitaliseringsinitiativet

    Hej!

    Jag skulle ansöka om hindersprövning och gjorde ett pinsamt misstag. Googlade ?hindersprövning? och gick in på första träffen. Det var ett formulär som man fyllde i och skickade in. Det var också en handläggningsavgift på 139 kr som jag betalade via Klarna. Precis när jag skickat in det ser jag att jag inte är på Skatteverkets hemsida. Sökte på Digitaliseringsinitiativet och inser att det är ett oseriöst företag som tar betalt för att skicka hem myndighetsblanketter som annars är gratis.

    Okej. Jag får stå mitt kast. Jag var slarvig och stressad. Självklart tyckte jag i efterhand att det var märkligt att en myndighet tar betalt för en sådan sak och att de dessutom skulle använda Klarna. Känner mig så korkad. Det jag undrar nu: någon annan som råkat göra denna tabbe? Blev ni av med mer pengar än avgiften? Jag har skrivit till Klarna och de ser att det kommer att dras 139 kr. Fine. Jag känner mig dock orolig för att de på något sätt ska kunna dra mer pengar eller fler gånger. Har googlat som en galning och kan inte hitta att någon blivit av med mer pengar än avgiften.

    Tacksam för svar!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-21 10:27
    Ska tillägga att jag har flyttat pengar från det kontot så att de bara kan dra avgiften. Men kan ju inte ha span på kontot 24/7. Ska även kolla med banken imorgon.

Svar på tråden Digitaliseringsinitiativet