• Anonym (Kaffedraken)

    Skostorlek pojke 4 år

    Min son fyllde 4 år förra veckan, han är ca 105 cm lång, väger 16 kg men har strlk 30-31 i skor. Är det bara jag som tycker att de känns väldigt långa??

    Eller är det kanske vanligt att allt växer i otakt, och att resten kommer senare?

  • Svar på tråden Skostorlek pojke 4 år
  • Anonym (Kaffedraken)

    Dottern blev 4 i mars, och är i och för sig 110 cm lång så lite längre än din son, men jag köper också 30-31 i nya skor. Då är de ca 1,5 cm längre än foten.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Barn växer utifrån och in om du förstår vad jag menar. En tillväxtsspurt börjar med händer och fötter sen växer ben och armar och sist bålen.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Min femåring (men tjej), har stl 29 och men är då något kortare än din son. Så till längden är det väl inte jättestora fötter, men skostorlek säger ju egentligen ingenting då det skiljer enormt mycket mellan olika märken. Dessutom, hur mycket ?för stora? är de? Är de nyköpta med 1,5 cm tillgodo eller strax för små (dvs snart 5 mm kvar?).

    Föreslår att du skriver fotens längd i mm istället.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det skiljer mycket på olika barn. Min äldsta har jättestora fötter, han hade stl 25-26 när han var 2,5 år medan hans lillebror har stl 26 nu när han är knappt 4 år. Äldsta är nu 10 år och har stl 39 (38 om han skulle ha skor som passar precis), jag har stl 39. Hans pappa har också stora fötter, 45-46.

Svar på tråden Skostorlek pojke 4 år