• farman
    Mon 22 Jun 2020 09:20
    508 visningar
    4 svar
    4
    508

    Hur träffade du dina partner?

    Hur träffade du dina tillfälliga partners?
    Hur gammal var du första gången?
    Hur träffade du din stadigvarande partner om det nu blev så?

  • Svar på tråden Hur träffade du dina partner?
  • Mon 22 Jun 2020 09:45
    #1

    I gymnasiet var det skolkamrater man hade kortare historier med. En kille var mycket äldre och honom träffade jag på ett stort event.

    Gifte mig första gången som 18-åring och honom träffade jag inom kyrkan. Vi skildes dock väldigt kort efter.

    Den som blev min sambo sen direkt efter skilsmässan var en jag lärt känna då han alltid körde bussen till gymnasiet varje morgon. Han var först ihop med min kompis men sen blev vi ihop och fick barn.

    Fick nytt barn några år senare med en ny partner och vi möttes av en slump i ett allvarligt sammanhang.

    Efter det blev internet en stor grej och efterföljande dejter blev på nätdejting. Där jag också mötte min man jag var gift med i 15 år.

    Nu är jag skild och jag dejtar lite smått i min gigantiska bekantskapskrets. Nätet är inte min grej längre när jag nu är medelålders.

  • Mon 22 Jun 2020 11:22
    #2

    Har aldrig haft tillfälliga partners. Visst har jag träffat några killar på typ en dejt eller två, men det har inte blivit mycket mer än så och aldrig sex heller. Aldrig blev det något seriöst av det heller.

    Nu är jag i ett förhållande sedan 7 månader tillbaka. Vi träffades via Tinder, men vi skrev knappt något där utan vi addade varandra på snapchat. Sedan skrev vi en del och började senare träffas och dejta. Det tog dock ett bra tag innan vi blev ett par.

    Innan min nuvarande kille hade jag också ett seriöst förhållande. Vi följde varandra på instagram från början och han addade mig på snapchat och så började vi skriva för att sedan träffas.

  • Mon 22 Jun 2020 12:00
    #3

    Innan jag träffade min man som jag träffade på nätet för 12 år sedan träffade jag tillfälliga partners på krogen och dejtade lite smått via nätet. Var dock helt utan partner i två år innan jag träffade min man. Gjorde min läxa och var tydlig den gången att jag letade efter en seriös relation och dejtade bara en i taget och bara män som hade samma inställning. Det gjorde skillnad.

  • Mon 22 Jun 2020 14:18
    #4
    +1

    I tonåren var det killar i bekantskapskretsen tills jag träffade en kille på ett disco som jag blev ihop med och sedan gifte mig med. 25 år tillsammans och nu vill han inte prata med mig eftersom jag begärde skilsmässa... Ingen annan inblandad och han har till och med ny sambo och bonusbarn, men mig vill han inte prata med...

    Har efter skilsmässan umgåtts med en del ifrån dejtingsajter och även en ytlig bekant.
    Nuvarande partner träffade jag på dejtingsajt och vi har visserligen inte känt varandra mer än typ 7 veckor, men det kändes så rätt första gången vi sågs!
    Ingen av de andra dejterna har känts så här!


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Hur träffade du dina partner?