• lischla

    Gravid vecka 35 och sambo planerat grabbfest mitt i pandemin

    Jag har försökt förklara för min sambo att inte ha grabbfest NU han har bjudit in 10 killar till en lokal där dem ska dricka öl och spela brädspel dem är med i en förening med brädspel.

    Jag är gravid i vecka 35 med vårt andra barn. Har en son på 4 år med astma. Är livrädd för Covid gör allt för att undvika det. Men sambon pappan han kör på som vanligt förutom att han tvättar o spritar händerna. Han säger att han ska dricka Max 2 öl o sen alkoholfritt men jag litar inte på honom för 4 veckor sen gick han ut på krogen efter en AW när han lovat mig att inte gå ut i Covid tider. När jag ringde honom vid 22 tiden svarade han inte utan ramlade hem mitt i natten okontaktbar det är så respektlöst jag har inte förlåtit honom för den kvällen och nu den här grabblördagen nu på lördag. Jag är ledsen men ändå så lyssnar han mer på grabbarna än på mig o tänker inte på våran fina son och våran dotter i magen. Jag är så knäckt att jag inte orkar ta upp diskussionen så han fortsätter leva i sitt fantasiliv där det inte drabbar honom.. hur ska jag göra??

  • Svar på tråden Gravid vecka 35 och sambo planerat grabbfest mitt i pandemin
  • Vanessa89

    Han lever som att han vore singel och sökande. Börja ställ ultimatum för så där kan du inte ha det!

  • Vanessa89

    Han lever som att han vore singel och sökande. Börja ställ ultimatum för så där kan du inte ha det!

  • lischla
    Vanessa89 skrev 2020-06-22 10:21:56 följande:

    Han lever som att han vore singel och sökande. Börja ställ ultimatum för så där kan du inte ha det!


    Tack jag trodde att jag överdrev att han ändå har sin vilja men tråkigt att den viljan inte är MER för familjen i den här tiden! Ska säga det att han får stanna hemma från förlossning eftersom han valde att festa så nära inpå i Covidpandemin.
  • Anonym (Dumpa)

    Blir så ledsen av att läsa detta. All styrka och pepp till dig TS! Gång på gång läser man om män som beter sig egoistiskt och är oansvariga och kvinnan får bära det tunga lasset och ta det emotionella ansvaret. Du har snart två barn, inte tre. Vi kvinnor skulle i många situationer ha det bättre som singlar än att leva med mansbebisar. Hoppas det löser sig för dig. Kram

  • Anonym (Dåligt)

    Helt respektlöst anser jag. Det har kommit tydlig information om att man bör isoleras mer eller mindre i tredje trimestern. Det går ju inte till 100 % men att han har fest med grabbarna när du är höggravid är ju absolut inte nödvändigt och det äventyrar ju er hälsa. Jag hade sagt att jag blev så sjukt besviken och att jag var emot det. Hade han ändå gjort det hade jag tagit mig en allvarlig funderare om jag ville leva med denna man längre.

    Dessutom kan det ta upp till två veckor innan hans symptom kommer (om han får Covid-19) och då är du i v.37. Han kan missa förlossningen.

  • Anonym (Framförhållning)
    lischla skrev 2020-06-22 10:18:17 följande:

    Jag har försökt förklara för min sambo att inte ha grabbfest NU han har bjudit in 10 killar till en lokal där dem ska dricka öl och spela brädspel dem är med i en förening med brädspel.


    Det är väl ok, om grabbfesten är inbokad till 2022.
Svar på tråden Gravid vecka 35 och sambo planerat grabbfest mitt i pandemin