• Mon 22 Jun 2020 11:54
    690 visningar
    12 svar
    12
    690

    Blödningar

    Testade positivt i fredags och i lördags började jag blöda. Blöder till och från. Blöder bara när jag sätter mig på toa men inte annars. Gyn tar inte in mig för ultraljud utan ber mig avvakta. Kan vara missfall, behöver inte vara missfall.

    Någon som varit eller är i samma situation som jag kan bolla med? Vad är era erfarenheter.? Hur gick för er? Vanlig blödning eller missfall?

  • Svar på tråden Blödningar
  • Mon 22 Jun 2020 12:13
    #1

    Liknande sits!!

    Jag har småblödigt/spottings i rosa sedan Äl +5... är nu på Äl+12.. men testerna har hittills ökat så jag går på att det är okej.

    Har du fortsatt testa med gravtestet? Det är mitt råd. Testa samma tester och samma tid varje dag. Ser du ökning borde det vara ok?

  • Mon 22 Jun 2020 12:53
    #2
    ensamärstark skrev 2020-06-22 12:13:23 följande:

    Liknande sits!!

    Jag har småblödigt/spottings i rosa sedan Äl +5... är nu på Äl+12.. men testerna har hittills ökat så jag går på att det är okej.

    Har du fortsatt testa med gravtestet? Det är mitt råd. Testa samma tester och samma tid varje dag. Ser du ökning borde det vara ok?


    När du skriver småblödigt vad menar du då? Anledningen att jag frågat är att det är så svårt att definiera vad som är lite, måttligt, kraftigt. Kraftigt vet jag att jag inte har. Kan ju testa på sticka som du säger men hade tänkt en digital dom jag testade pos med i fredags, innan blödningarna
  • Mon 22 Jun 2020 13:30
    #3
    cecilian78 skrev 2020-06-22 12:53:33 följande:

    När du skriver småblödigt vad menar du då? Anledningen att jag frågat är att det är så svårt att definiera vad som är lite, måttligt, kraftigt. Kraftigt vet jag att jag inte har. Kan ju testa på sticka som du säger men hade tänkt en digital dom jag testade pos med i fredags, innan blödningarna


    På digital ser du ju inte stegring så bra förens den skiftar veckor.. så inte det mest optimala tycker jag..

    Ja alltså det räcker med trosskydd och kommer mest när jag går på toaletten. Och är inte klart rött färskt blod
  • Mon 22 Jun 2020 13:39
    #4
    ensamärstark skrev 2020-06-22 13:30:22 följande:

    På digital ser du ju inte stegring så bra förens den skiftar veckor.. så inte det mest optimala tycker jag..

    Ja alltså det räcker med trosskydd och kommer mest när jag går på toaletten. Och är inte klart rött färskt blod


    Nä det är sant. Men jag tänkte på den som visar plus eller minus. En kompis till mig fick minus på den digitala bara fåtal timmar efter missfallet. Men som du säger. Tar man den med streck så ser man ju skillnaden på hur svagt/starkt det är.
  • Mon 22 Jun 2020 13:48
    #5
    cecilian78 skrev 2020-06-22 13:39:51 följande:

    Nä det är sant. Men jag tänkte på den som visar plus eller minus. En kompis till mig fick minus på den digitala bara fåtal timmar efter missfallet. Men som du säger. Tar man den med streck så ser man ju skillnaden på hur svagt/starkt det är.


    Ja men den kan även visa positivt på digital även fall du fått missfall med, hormonerna kan sitta kvar i kroppen länge
  • Mon 22 Jun 2020 13:52
    #6

    Ja det är sant men den kan också visa neg rätt inpå missfallet. Jag köper en såndär förpackning med 2 st stickor i morn och testar med ett par dagars mellanrum

  • Mon 22 Jun 2020 15:55
    #7

    Vid mina missfall har jag blödit rejält på en gång, haft ont och fått ut klumpar. Vid de graviditeter som slutat i barn blödde jag med första rejält som krävde binda v.7- dock klarrött och inte ont-, sen lite v.18 igen. Lite v.22 med andra barnet. Inte ont då heller. Det är tyvärr "bara" att vänta och se vart det tar vägen. Boka privat VUL v.8 om du vill.

  • Mon 22 Jun 2020 16:16
    #8
    Jag är bara jag skrev 2020-06-22 15:55:18 följande:

    Vid mina missfall har jag blödit rejält på en gång, haft ont och fått ut klumpar. Vid de graviditeter som slutat i barn blödde jag med första rejält som krävde binda v.7- dock klarrött och inte ont-, sen lite v.18 igen. Lite v.22 med andra barnet. Inte ont då heller. Det är tyvärr "bara" att vänta och se vart det tar vägen. Boka privat VUL v.8 om du vill.


    Blödde också rejält när jag fick missfall i dec. Blödde igenom binda och blödde oavsett jag stod eller låg. Hemskt. Denna gång inte riktigt samma. Men jag har beställt tester så jag kan testa och se om strecket blir svagare eller stackare. Bör jag ta 3 dagar emellan tro?
  • Mon 22 Jun 2020 17:11
    #9

    Jag skulle inte lita på tester utan göra VUL istället. Men vill du så ta med 4 dagar mellan. Det kan ta 3 dagar för hcg att fördubblas.

  • Wed 24 Jun 2020 20:33
    #10

    Hade rosa blödningar fram till vecka 11 från vecka 6. Kom plötsligt på pappret, även lite trådigt... Men är gravid i v 15 nu och allt är normalt med bebisen.

    Förstår oron, mådde fruktansvärt dåligt kroppen har mycket underliga saker för sig

  • Wed 24 Jun 2020 21:04
    #11

    Testade negativt idag så det var definitivt missfall!

  • Wed 24 Jun 2020 23:27
    #12

    Idag började jag blöda rött med :(

    Tycker även testerna senaste två dagarna verkar ha stannat av :(

Svar på tråden Blödningar