• cecilian78

    Ni som fått tidigt missfall

    Testade positivt när mensen var 8 dagar sen. 3 dagar senare fick jag brun flytning som inom 1 dag övergick till blödning. Blöder inte kraftigt men ganska.

    Hur gick era missfall till?

    När började du blöda?

    Hur mkt blödde du?

    Hur länge blödde du?

    När försvann symtomen?

    När testa du negativt?

  • Svar på tråden Ni som fått tidigt missfall
  • närkommertrean

    Hur gick era missfall till?

    Jag har fått två mf, båda i v 7, och de var väldigt olika. De startade på samma sätt, med bruna flytningar men tog olika lång tid. Det ena var långdraget medan det andra var över snabbt.

    När började du blöda?

    Båda gångerna började jag få bruna flytningar några dagar efter mensen skulle ha kommit. De bruna flytningarna ökade i styrka för att i v 7 övergå till färskt blod.

    Hur mkt blödde du? Hur länge blödde du?

    Första gången hade jag först bruna flytningar i ca tre veckor. När det började komma färskt blod blödde jag som en vanlig mens i en dag. Efter det blödde jag sparsamt men i tre veckor. Tillslut kom embryot ut och efter det slutade jag blöda färskt blod och det övergick till bruna flytningar igen. Efter ungefär en vecka med bruna flytningar slutade jag blöda helt.

    Även andra gången hade jag först bruna flytningar i ca tre veckor. När jag väl började blöda färskt blod var det en störtblödning. Jag var övertygad om att det var ett mf redan när jag började få bruna flytningar och var därför på gynakuten för att få tabletter för att få igång blödningen men de ville inte ta emot mig. På vägen ut från sjukhuset kände jag hur det rann till och när jag kom hem hade jag blött igenom bindan, trosorna och byxorna. Jag satt sedan på toa i nästan två timmar eftersom jag fick såna störtblödningar med jämna mellanrum och jag ville inte blöda ner soffan eller sängen. Under en av dessa störtblödningar kom embryot ut. Efter det blödde jag som en vanlig mens i 3-4 dagar och sedan sparsamt i två dagar till. Efter det övergick det till bruna flytningar några dagar innan jag slutade blöda helt.

    När försvann symtomen?

    Båda gångerna ett par veckor efter förväntad mens. Illamåendet kom liksom aldrig igång ordentligt vilket för mig var det tydligaste tecknet på att det var mf innan jag började blöda färskt blod.

    När testa du negativt?

    Efter första mf testade jag negativt först 1,5 månad efter jag började blöda färskt blod. Äl strulade sedan och hoppade över två månader. Jag blev gravid igen vid andra äl efter mf.

    Efter andra mf testade jag negativt åtta dagar efter jag började blöda färskt blod, dagen efter det fick jag positivt äl-test och dagen efter det hade jag äl. Min cykel blev lika regelbunden som innan mf och jag hade äl dag 15 varje cykel. Vi prickade äl varje månad men det dröjde till åttonde äl innan jag blev gravid igen.

  • Ebo88

    V.5+6 börjar jag få rosa flytningar som ökar i mängd varje dag. 2 veckor efter första rosa flytningen börjar jag blöda (den dagen skulle jag ha haft mens) blödningen ökar och i v.8+1 gör jag vul där det bekräftas att fostret inte har hjärtaktivitet. Åker hem och 2 dagar efter kommer allt ut. (Behövde ingen medicinsk hjälp, kroppen skötte det själv)

    Jag blödde som en mens och hade som mensvärk men just den dagen då allt kom ut så blödde jag mer och hade mer ont. Ca 4 dagar efter slutade jag blöda. Var på återbesök ca 7 dagar efter sista blödning och då hade jag ägglossning så kroppen kom igång på en gång. Vi väntade en mens och sen blev vi gravida igen och allt gick vägen

    Symptom för mig har alltid kommit och gått så jag reagerade aldrig på att symptomen försvann

  • jemalot

    I vecka 6+1 fick jag bruna flytningar, var väldigt lite och ganska vattnigt. Den andra dagen från att blödningen började fick jag även rätt kraftig mensvärk, och följande dag var smärtan helt borta men det kom en stor typ svart och trådig "klimp". Sedan fortsatte lätta bruna blödningar, det höll på i en månad tills jag uppsökte gyn och de konstaterade att livmodern var helt tom och allt kommit ut. Det var först då (en månad efter mf ungefär när blödningarna slutade) som gravtesten började visa negativt igen. Efter detta hoppade min mens över två cykler. Nu har vi provat igen i tre cykler efter mf, har inte blivit nytt napp ännu.

  • cecilian78

    Tack för era ära svar. Skönt att kunna bolla med ngn och göra andras erfarenheter. Dag 3 jag blöder och äntligen har de avtagit drastigt. Blöder knappt längre så jag hoppas det är klart snart så man kan gå vidare. Det som kvarstår är att ta ett test som visar neg så man riktigt fattar att det inte finns nåt kvar =(

Svar på tråden Ni som fått tidigt missfall